woensdag 13 januari 2010

Pilav



Echte pilav schijnt iets anders te zijn (in bouillon gekookte rijst), maar voor de Achterbergen is dit de enige echte: vlees met perziken in tomatensaus - gaat altijd op.


Bak 800 g hamlappen (of kipfilet) gaar, neem uit de pan. Fruit een aantal uien gaar in het achtergebleven bakvet. Voeg toe: 2 theelepels sambal, 3 eetlepels ketjap, 3 kleine blikjes tomatenpuree en knoflook. Snijd het vlees in stukjes en voeg dat weer toe. Snijd een groot blik perziken in stukjes en voeg dat ook toe (inclusief vocht). Eventueel water toevoegen voor de gewenste dikte, even laten pruttelen, klaar! Lekker over de rijst en met een frisse salade.

10 opmerkingen:

Sabia zei

Dat lijkt me lekker. Dat ga ik eens verschrijven naar twee personen en uitproberen :)

Mellody zei

Heeeeeeeerlijk!

Babette zei

Lijkt me heerlijk!! Ik moest ook een beetje lachen om de hoeveel, ik ga het ook omrekenen voor drie personen, en zeker uitproberen!!

Nellie zei

Hee, dat ga ik ook eens proberen, dat lijkt me wel wat...

Aritha Vermeulen zei

Lijkt me lekker. Alleen die perziken, daar zou ik een alternatief voor wilen hebben. dat lust de helft hier niet.

Leuk recept!

Marjon zei

't Is heerlijk =D

Wij doen hier de perziken er los bij, omdat niet iedereen ze lust. Wie wil, schept ze op en anders niet ;)

Anoniem zei

Dat is ook toevallig! Dit recept kreeg ik meer dan 20 jaar geleden van een buurvrouw en sindsdien eten we het zo af en toe. Ik had toen ik je blog las net de spullen ervoor in huis gehaald. Overigens gaat er bij mij ook nog wat citroensap, gember en een bouillontablet door. Weet jij misschien waar dit recept oorspronkelijk vandaan komt?

Karien zei

Nou, ook zo'n 20 jaar geleden rouleerde het in mijn kennissenkring (maar wel in deze vorm), degenen die ermee kwamen wonen in Leeuwarden, maar ik weet niet waar ze het vandaan hadden. Grappig.

Anoniem zei

Ik woonde toen in Vlissingen, het was dus wijd verspreid.

Monique Elisabeth zei

Hoi Karien,
wat leuk dat je mijn blog gevonden hebt. Zo kon ik ook eens bij jou op visite komen.
Heel lief van je, dat je mij een hart onder de riem wil steken. Het is inderdaad af en toe zwaar, maar het is nooit saai ; )
Ik ga jou ook volgen, want met 9 kinderen zal het bij jou ook allesbehalve saai zijn ; )
Een hele fijne dag !!