vrijdag 15 januari 2010

Prins Heerlijk


Ons prinsje slaapt het liefst in zijn koets, en hij wil dan ook graag zelf uitkiezen wanneer hij weer wakker wordt. Dat hebben we vannacht ontdekt, toen hij in de wieg steeds ging huilen. Het gewiebel van de kinderwagen is vele malen prettiger dan de wieg, die alleen maar heen en weer kan schommelen. Hij had de hele woonkamer voor zich alleen, met de deur half open, net als die van onze slaapkamer, zodat we hem zouden horen huilen. Wat niet gebeurde. Halverwege de nacht (rond half vier) werd ik wakker in stilte, waarop ik snel ging kijken of alles beneden wel goed ging. Ja dus. Waarop het slapen niet meer zo vanzelf ging, wetende dat Bart elk moment wakker kon worden. Ik moet toch in slaap zijn gevallen, want op een gegeven moment huilde Bart, en toen ik in het donker de trap afliep, hoorde ik boven mijn wekker gaan. Een heuse mijlpaal dus! Uit ervaring weten we dat de kans dat dit zo doorgaat vrij klein is, maar het begin is er onmiskenbaar! Het ideale dag- en nachtritme is in aantocht!

9 opmerkingen:

Wiek zei

Hoi Karien,

wat een mooi gehaakt (?) dekentje ligt er over Bart heen.
De fotonaam, zag ik, is Bartje(-en dan een nummer). Noemen jullie Bart ook echt Bartje? Doet mij zo denken aan die bruune boon'n ;-)

groet Wiek

Karien zei

Ha Wiek, ik zie dat ik moet uitkijken met fotonamen ;-)
Inderdaad is het dekentje gehaakt, en wel door mij. Gelukkig heb ik hier nog een plank met oude Ariadnes!
Bart noemen wij Bartje zo lang hij nog klein is. Onze Chris is ook gepromoveerd en is de verkleinvorm kwijtgeraakt. En dat Bartje van de bruune boon'n: daar bestaat zo'n schattig beeldje van, en daar vind ik onze Danny zo op lijken... ik hoopte dat deze baby op Danny zou lijken (maar dat moet nog blijken).

mama Jesje zei

hoe herkenbaar... slaapt je baby door en word jij wakker!! Dat heb ik nou ook altijd;-)

plukdedagsandra zei

Een hele mijlpaal. Hier sliepen de kinderen ook veel liever gewoon in de koets. In de wieg hebben ze amper gelegen en ook in het bed sliepen ze niet graag.

Wiek zei

Hoi Karien,

het beeldje van Bartje staat hier in de (open) keukenkast. Als je geboren en getogen bent in Drenthe hoort dat er toch wel een beetje bij :-D
Ben benieuwd of jullie Bart ook op Bartje gaat lijken (en op Danny dus).

groet Wiek

Mellody zei

Wat kan je daar soms in die begin-periode naar verlangen hè? Een nachtje doorslapen.... Wij hebben heel wat gebroken nachtjes gehad :-{ Ik vind het wel heel super van Bart hoor , alleen jammer dat mama dan weer niet doorslaapt. Bart slaapt vannacht dus weer in de woonkamer in z'n koets?

Karien zei

Nou, dat is te zeggen, de eerste helft van de nacht... Midden in de nacht was het toch huilen geblazen en mocht hij naar boven, waar hij dan blijft voor het gemak.

Yukiko zei

Ik zie dat jij hem ook op zijn buikje legt? Doe ik met Elyas dus ook, slaapt hij veel beter... hij is de eerste die ik alleen op zijn buik leg (behalve 's nachts), vind het wel een beetje eng, maar dat komt meer door al die spookverhalen. Ik weet dat ze vroeger niet anders deden, maar toch.

Wel goed van Bart, heerlijk hoor! Ik gun je een voortzettende trend. Elyas zit nog zo'n beetje om de twee uur 's nachts, maar ik word er amper wakker van, ik leg hem aan en we vallen samen verder in slaap.

En dat dekentje is super!

Yukiko zei

Overigens wat anders, ik zag dat je dochter Jaël als tweede naam heeft. Elyas heet Yaël met zijn tweede naam, dacht dat het een jongensnaam was, maar na even zoeken zag ik dat het ook (en vooral) een meisjesnaam is. Grappig, zo leer je nog eens wat. Wist ook niet dat het een Bijbelse naam was. Elyas blijkt ook een Bijbelse naam te zijn, kwam ik ook pas onlangs achter. Is niet eens bewust gekozen, we vonden het gewoon mooie namen.