donderdag 25 februari 2010

Dus dat was het - deze keer


Chris' gedrag is wispelturig. Maar dat wisten jullie al. De ene keer eet hij geen hap en hebben we de grootste moeite om hem in zijn stoel te houden, de andere keer heeft hij zijn bordje al leeg nog voordat iedereen überhaupt heeft - en voordat we hebben gebeden. Dan ben ik met opscheppen zo ongeveer aan Jans bord toe, en dan draait hij zich naar me om met zijn lege bordje om "meer" te vragen. En dan eten we in beide gevallen dus hetzelfde.
Gisteren was het vechten om hem in de stoel te houden - totdat hij rustig op de lege stoel zat waar normaal Irene meestal zit en zowaar een poosje aan het eten was. Totdat de helft van zijn toch al kleine portie in zijn buik zat, toen vond hij het wel weer genoeg...

8 opmerkingen:

Lucia zei

O ja, praat me er niet van. Jonah bij ons (15 maanden) is nu ook in zo'n fase. Soms gaat er alleen maar mee gooien met een stralend gezicht. Gelukkig weet ik inmiddels dat het een fase is. Ruben van 5 is inmiddels (bijna) geen probleem meer. Maar ja, dat het alleen maar een fase is weet jij natuurlijk als geen ander, maar irritant is het soms wel :-)

Huize steen zei

Hmmm ja die peuters ;-) Gelukkig eet ze de dagen dat ze eet voldoende om de dagen dat ze niks eet te compenseren ;-)

Nathalie zei

Wat een vakantie perikelen. Ook hier blijven de kamers niet netjes en blijft de wasmachine draaien. Daarbij heeft Roanna helemaal geen zin om alleen te zijn, dus mijn handen zijn weinig vrij (gelukkig kan ik ook met 1 hand typen).

Eet problemen heb ik nooit gehad met de kids (even afkloppen).
Dan ga ik nu Robbie achter zijn Nintendo weghalen om te douchen en aan te kleden. Jullie alvast een heel fijn weekeinde gewenst.

Dinie zei

Is dat de 'oplossing'?
Af en toe op een andermans/vrouw stoel?

Karien zei

@Dinie, Chris zit normaalgesproken op een "kleinekinderstoel", een hoge stoel waar hij "in" zit. Hij wil veel liever groot zijn denk ik! Af en toe tenminste.

Juudske zei

Nou heel herkenbaar ook hoor.Kjell eet ook niet goed 's avonds.maar hij eet wel fruit en drikt melk dus hopelijk komt het met avondeten ook wel goed

Nicole zei

Kinderen zorgen er voor dat het leven niet saai wordt. Ze doen bijna altijd iets anders dan je verwacht.

Ada zei

Op deze foto lijkt Chris erg veel op zijn achter-achterneef... mijn jongste. Toch die familietrekjes dus! En ook dat eetverhaal komt overeen. Heel herkenbaar dus.

Groet, Ada