woensdag 17 februari 2010

Kleine opruiming

Het was hoog tijd om de babykleertjeskast eens op te ruimen. Alles vanaf de tijd rond de bevalling lag er nog in. Wat bijzonder om alles nog eens door je handen te laten gaan, al dat kleine spul waar zoveel herinneringen aan vastzitten. Tussen dat kleine spul vond ik ook dit truitje, dat ik allang niet meer aantrek bij de kindertjes, maar nooit weg zal doen. Want het is nog van mijn broer geweest. Mijn liefste broer, die ook het dichtst bij ons woont van mijn hele familie, en die het vaakst even langskomt. En die nu zo'n twee meter lang is. We hebben ook nog een foto waarop hij dit truitje aanheeft...


Dit kwam ik ook tegen. Eerst wist ik helemaal niet wat het was (had het zelf niet eens gezien), toen herinnerde ik me dat André had verteld over een mutsje dat Bart direct na de keizersnee op had gekregen, gewoon een stuk rondgeweven gaas geknipt en er een knoop in gelegd. Mijn bloed zit er nog in... Het polsbandje lag erbij. Wat dat voor herinneringen opriep... Dan word ik weer zo dankbaar voor wat wij hebben mogen meemaken!

Het tekent mij trouwens wel dat ik dit nu pas tegenkom - er is nog veel te doen bij de Achterbergen!

5 opmerkingen:

mama'ritha zei

Wat een herinneringen komen er naar boven denk ik hè, bij kinderkleertjes.
Ik heb je bevallingsverhaal gelezen. Echt een wonder dat je dit kind levend in de ja armen mocht sluiten!
Geniet van hem.

tim en lucas zei

ow opruimen vooral van dit soord dingen. kan er echt wel van genieten. jammer dan dat de kinderen maar 2 uur slapen en ik niet meer tijd hem om op zolder door de dozen baby en kinder kleding te gaan.
hier namelijk vandaag net op zolder gekeken in dezen voor maat 80-86 voor onze jongste. eens kijken wat ik nog kan gebruiken en wat niet. en tja dan vind je ook de dozen met kleding maatje 50 gek he hoe klein dat wel niet is.

mama Jesje zei

ik heb het pas ook gedaan, al die kleertjes opruimen enzo... wat groeien die ukkies hard zeg!
Wel gaaf dat dat mutsje bewaard is gebleven! Toch wel een bijzondere herinnering..

Mammalien zei

Mooi he. Ik kan ook zo genieten van die kleine kleertjes! En durf ze ook niet zo goed weg te doen... Nouja, een paar mag ik houden, toch?

plukdedagsandra zei

Ik heb nog een vestje van mezelf van bij mijn doop. Dat doe ik ook nooit weg en de kinderen hebben dat nooit gedragen! Maar nu wil ik het wel doen. Als ik nog een kindje in mijn armen mag houden en dit zal dan de laatste keer zijn (denk ik)mag hij of zij dit vestje dragen. Ik begrijp dat je gehecht bent aan dat van je broer.
Ik heb dat ook met de sokjes die mijn oma breide voor Iris: nu 13 jaar geleden bijna.

Gisteren deed ik dan weer babyspullen weg naar de tweedehandswinkel van onze jongens. Ben ik dan weer niet zo aan gehecht.

Hier is ook altijd veel te doen, haha.