zaterdag 6 februari 2010

Lekker schoon


Vanmorgen is ze voor de tweede keer geweest, onze schoonmaakster. Het gasfornuis glimt fantastisch zonder dat ik daar zelf de hand in heb gehad, en iedereen kan weer onder een schone douche staan. Na drie uur poetsen en dweilen (en koffiedrinken) is ze weer weg, en kunnen we weer beginnen met vervuilen.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat we ook een werkster hier in huis hebben wonen. Irene doet al sinds jaar en maand (bijna) elke dag de wc beneden. Elke dag weer blinkt het toilet mij tegemoet, en dat zonder dat ik zelf heb hoeven poetsen, of zelfs maar helpen herinneren. Heerlijk!!

4 opmerkingen:

Sabia zei

Dat is wel erg fijn, lijkt me.

Huize steen zei

Ooh lekker een schoonmaakster, daar ben je vast heel blij mee :-D

Mellody zei

Het is niet het gebrek aan tijd, eerder aan zin of discipline, dat ik soms verzucht dat ik ook wel een hulp in de huishouding wil.... lijkt me heerlijk. Zij zou dan m'n badkamer en w.c een beurt geven en daarnaast dingetjes doen die nadat ze gedaan zijn opvallen :-) Maar helaas...Wel fijn dat jij hulp hebt. Pfff, 11 mensen, ik kan me haast geen voorstelling maken van jouw was!

plukdedagsandra zei

Wat een prachtige dochter dat ze dat helemaal uit zichzelf doet. Daar kan ik maar van dromen. Hier hebben ze wel hun taakjes.
We hebben ook een hulp in huis die 5 uur per week komt. Persoonlijk vind ik dat ze best nog eens 5 uur zou mogen komen per week. Dat zou ideaal zijn. Je weet waarschijnlijk ook wel Karien: dat een werkster een heerlijke hulp kan zijn, maar dat je uiteindelijk nog heel veel zelf moet doen want 5 uurtjes is zo weinig.

Maar wel fijn natuurlijk. Dat je die ene dag dat ze komt het niet eens zelf hoeft te doen.