dinsdag 2 februari 2010

Vergadering

Bart heeft gisteravond voor het eerst een vergadering bijgewoond. Hij is bijna acht weken oud, maar dat is daar de ideale leeftijd voor, want:



  • niemand vindt het erg als je tussendoor af en toe wegdommelt
  • als je maar af en toe je een goedkeurend of afkeurend geluid laat horen
  • je mag je moeder meenemen
  • en je mag ongegeneerd drinken als de anderen niets krijgen
  • je mag op schoot bij de leden van de vergadering
  • iedereen vindt je aardig
  • je hoeft niet zelf te rijden, maar je wordt gebracht en gehaald
  • je hoeft de vergadering niet te verlaten om eens uitgebreid te poepen
  • ook niet om daarna weer schoongemaakt te worden
  • het wordt gemakkelijk geaccepteerd dat je niet weet waar het over gaat
  • of dat je de stukken niet gelezen hebt

Bijna vergeten, maar niet minder gewaardeerd: je krijgt ook nog cadeautjes van de anderen! Alle GMR-leden bedankt voor de leuke truitjes en stoere romper!

13 opmerkingen:

Wiek zei

hihi, wat een heerlijke manier van vergaderen ;-)
al vind ik het af en toe toch ook wel fijn om inhoudelijk bij te kunnen dragen :-D

Leuk te lezen dat je de 'dagelijkse' dingen buitenshuis zo makkelijk mét baby doet. Tenminste, het klinkt alsof je er heel gemakkelijk in bent en daar heb ik bewondering voor.

groet Wiek

Yukiko zei

Ha, ook een buikslaper zo te zien? Vond mijzelf al ontaard dat ik dat Elyas ook toeliet.

Heb je ook een plaatje van de complete kinderwagen? Het lijkt mij zo'n leuk ding! (al haalt 'ie het niet bij de inhoud natuurlijk ;-))

Karien zei

@Yukiko, in jouw ziekenhuisperiode (denk ik) heb ik daar een logje over geschreven: http://achterbergen.blogspot.com/2009/12/hij-staat.html. Ik ben er inderdaad best een beetje trots op! En hij doet het al lang: we hebben hem tweedehands gekocht voor Gido, die is geboren in 1999, en daarna hebben dus Frank, Elwin, Danny en Chris er allemaal ruim gebruik van gemaakt!

Karien zei

Over dat buikslapen: de laatste tijd hoest Bart af en toe heel erg, en juist als hij op zijn rug ligt, lijkt het alsof hij erin blijft. Als hij op zijn buikje ligt, kan het er veel makkelijker uit. Al onze kinderen (behalve Chris) zijn buikslapers geweest vanaf de geboorte.

moeke Vera zei

wat leuk, ik wou dat ik ook nog baby was, kon ik ook ongegeneerd indommelen tijdens een vergadering :-)

Yukiko zei

Wat leuk zeg! Nee, dat log heb ik inderdaad niet gelezen, maar de kinderwagen is prachtig! Ook die kleurtjes.
Elyas is alleen niet zo'n kinderwagenman. We hebben de onze gekregen, voor niks, maar hij blieft alleen de draagdoek, al vanaf het begin eigenlijk. Maar dat komt vanzelf wel als hij groter is en het lekkerder weer wordt. In huis slaapt hij in een rieten reiswiegje, ook zelf bekleed trouwens, door mijn moeder dertien jaar geleden en door mij vorig jaar opnieuw (omdat na vier kinderen de bekleding echt gewassen moest worden) met dezelfde stof.

Sas zei

Heerlijk om zo ongecompliceerd een vergadering bij te kunnen wonen - kunnen wij grote mensen nog veel van leren!

groetjes Sas

mama'ritha zei

haha...en als je geen zin hebt om de vergadering bij te wonen zorg je er voor dat-ie gaat huilen natuurlijk.

Lief ventje, ik vind veel baby's vertederend. Vooral als ze onschuldig liggen te slapen.

Karien zei

@Aritha, ik moet notuleren... en ondertussen een baby verschonen en voeden. Ik ben maar op de tweede rij gaan zitten... Natuurlijk zaten sommigen dus af en toe achterstevoren... (gelukkig bleven de heren netjes voor zich uit kijken!)

tikje wit zei

En je mag ook nog zomaar boeren. Tof!

Willy zei

Jong geleerd, oud gedaan! Da's nog eens effectief vergaderen ;-)!

Juudske zei

oh wat prachtig zo'n slapend babytje.groot gelijk hoor. Lekker samen met mams naar de vergadering!

Nathalie zei

Heerlijk toch? Lekker genieten....