dinsdag 16 februari 2010

Vuurwerk

Als Bart zich 's nachts meldt, trek ik in het volslagen donker deze zelfgemaakte dus extra lange fleece ochtendjas aan. Beneden geef ik hem wat hij wil, lekker warm op de bank, waarna hij weer in de kinderwagen gaat slapen tot een uur of negen (groot voordeel van nachtvoeding!).
Als ik boven dan de ochtendjas weer uitdoe, gaat dat gepaard met echt vuurwerk van talloze kleine vonkjes, in het donker natuurlijk goed zichtbaar.

Echt leuk om eens aan je kinderen te laten zien: zorg dat een kledingstuk of deken lekker statisch is, en laat het dan in het donker goed knetteren. Ik vraag me elke keer af of er ook brand door zou kunnen ontstaan...

5 opmerkingen:

Mammalien zei

O, ik HAAT dat, dat geknetter. Er zijn al een hoop kledingstukken in de zak voor het goede doel verdwenen omdat ze mijn haren recht overeind lieten staan!

moeke Vera zei

bij ons zijn het niet enkel kledingstukken die knetteren ... er ontstaat zelfs vuurwerk als we elkaar aanraken :-), de meubels flitsen mee, zelfs de wagen doet zijn ding ... :-(
en ja, ook ik heb er een grondige hekel aan (ben er zelfs een beetje bang van)

gerrie zei

Daarom gebruik ik wasverzachter voor dit soort kleding. Dan is het statische er van af. Anders is mijn wasverzachter azijn. Meubels met synthetische stof en eenzelfde soort kleding is een ramp. Heb je persoonlijk last van een schokeffect als je bv. de auto open doet? Niet erg schoon maar het werkt; even aan je handen likken en tegen een muur houden. Door al dat statische gedoe draag ik maar hoogst zelden andere kleding dan katoen/wol/viscose.
Maar babykleertjes blijven leuk. Ik heb nog wat van onze beide kinderen, als poppenkleding blijft het nuttig. En de herinneringen blijven dan ook. En Karien, wat dat opruimen betreft, je zult niet de enigste zijn. Verbouwen, een gezin te runnen en bevallen. Een duizendpoot is er niets bij!
Hartelijke groet en tot laters
Gerrie

tim en lucas zei

ow lekker een fleace ochtendjas of wat ik heb een xl vest van fleace ik gebruik hem alleen voor de nacht voedingen en dat betekend dat hij al bijna 3 jaar trouwe dienst doet.
en inderdaad elke keer als ik weer in bed kruip en hem over mijn bed rand gooi dan zie ik even waar mijn bed staat en hoe de dekens er bij liggen.

Antje zei

Eva's knuffel van Nijntje doet het ook...
En in het donker een luier verschonen geeft ook vuurwerk (Pampers)