vrijdag 12 februari 2010

We zijn er bijna, maar nog niet helemaal

Franks kamer nadert nu zover de voltooiing, dat we het best kunnen laten zien. Het is een heerlijk ruime kamer, 3 x 4 meter, en waar eerst een tweepersoonsbed plus twee grote garderobekasten stonden, staat daar nu zo ongeveer de helft, dus is de kamer lekker ruim! De gordijnen hadden we nog van een oude kamer, maar ze passen heel goed bij de kleuren, dus dat ging lekker snel (ze moeten alleen nog gezoomd worden).


Buiten het raam is een rolluik, als we dat naar beneden laten, ziet hetzelfde stuk er zo uit:

Hier zie je iets beter de grasgroene vloerbedekking. En ook dat het dinorandje boven het bed nog niet helemaal af is...



De boksbal hangt zo'n beetje in het midden van de kamer, maar niet in de loop. Er komen nog plinten...



Aan het plafond schijnt de zon, die je met een druk op de knop bij de deur weer kunt uitdoen, heel handig.


Eindelijk mocht het dino-dekbedovertrek op het bed!




Op het raam zit nog steeds de dino van raamfolie, waarover ik zo'n driekwart jaar geleden al eens heb geschreven.

Close-up van het dinorandje op de muur. Na 13 keer schilderen en schoonmaken brak er een stukje van het sjabloon af. De rest is geschilderd terwijl ik met een prikkertje en plakband het afgebroken stukje op z'n plek hield.

En om het plaatje compleet te krijgen, nog een keer de foto van de dinowand toen die er net op zat.


Moet ik nog vertellen dat de jongens uit Franks klas ineens willen komen spelen? En dat er één schrok toen hij de kamer inkwam en de dinowand zag? En dat ze de bokszak ook heel cool vinden?

19 opmerkingen:

alicia zei

De kamer ziet er harstikke leuk uit. Vooral die boksbal is het einde. Mss een idee voor mijn oudste dochtertje, dat is op het moment een heethoofd.

Wiek zei

Dag Karien,

wat ziet dat er allemaal prachtig uit (de wand, de dinorand, de zonnelamp, de zonnige gordijnen, de ruimte, de boksbal....). En wat leuk dat de jongens uit Franks klas dan willen komen spelen. Hopen dat het zo blijft als de nieuwigheid eraf is!

groet Wiek

Sas zei

Ik heb hier iemand in huis rondlopen die nu verschrikkelijk aan het kwijlen is bij het zien van de foto's van Frank z'n kamer ...

moeke Vera zei

gelukkig zijn mijn kwijlers naar't school terwijl mama blogt :-)
Wat een kei-kei-coole kamer zeg !!!

Nellie zei

Mooie kamer voor je zoon, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet aan moet denken dat ik daar zou moeten slapen.
Al die enge beesten...

Karien zei

@Nellie, Frank voelt zich blijkbaar veilig met die engerds. De engste vindt hij de coolste.

Huize steen zei

Dat is een leuke stoere jongenskamer geworden zeg !!

mama Jesje zei

wouw wat is het gaaf geworden zeg!! Wat is een 8-jarige dan al stoer zeg... ben benieuwd naar mijn ventjes tegen die tijd;-) Nu zijn ze nog vooral lief.... en bang voor spannende dingen.

mama'ritha zei

Stoer hoor. Leuke lamp!

Vlijtig Liesje zei

Ik vind die poster zo mooi. Heb je dat als behang gekocht? Hoe heb je dat toch gedaan?!

Annemieke zei

Erg leuk allemaal. Enne...waar kun je zo'n boksbal kopen? Ben ook al eens op zoek geweest. Maar heb nog geen geschikte kunnen vinden. Of te groot of te klein. Die ziet er mooi uit

Karien zei

@Vlijtig Liesje: dit is een soort fotobehang, dat je in een heleboel uitvoeringen kunt kopen. Het bestaat uit 12 losse vellen, die je op je eentje kunt plakken (getuige de foto). Op www.muurdeco4kids.nl kun je deze bestellen, ik zag inmiddels ook heel leuke nieuwe!

Karien zei

@Annemieke, wij hebben de boksbal gekocht bij een bokswinkel in Utrecht-Noord, ze hebben ook een website, www.rumblestore.nl.

plukdedagsandra zei

Jullie hebben er veel werk aan gehad en nu kan je genieten van het eindresultaat. En zeker Frank. Wat een coole kamer!

mi2u zei

jeeeeetje, k heb net zoonlief ala dinofreak er even bij geroepen om naar de foto's te kijken.
Hij vond het Geweldig!!!!!
Ice age 3 is een leuke film voor Frank aangezien hij zo van dino's houdt
Moet je echt eens een keer draaien, vind ie vast prachtig!!!

Willy zei

Frank, wat een supergeweldigfantastisch mooie kamer heb je!

Mammalien zei

leuk! dekbed ken ik van kamertje van zoon hier!

Mellody zei

Dat fotobehang is wel heel mooi! Maar dat had ik vast de vorige keer ook al gezegd. Hier thuis ook zo'n dino-liefhebber. Die zou graag zo'n behangetje op z'n kamer willen denk ik. Hij heeft toevallig ook zo'n dekbedovertrek.

Sabia zei

die dinowand is toch wel helemaal geweldig. Het is wel helemaal geweldig geworden.