maandag 1 maart 2010

Gido's kamer op Noors weblog

Zomaar voor de leuk ben ik vorige week nog een weblog begonnen, in het Noors, als een soort leuke taaloefening. Ik vond het niet zo de moeite waard om dat hier ook te melden, aangezien de meesten van jullie geen Noors lezen, en de inhoud van dat blog heel veel lijkt op wat hier te lezen is, maar dan weer anders. Ik ben daar begonnen met het voorstellen van ons gezin, en daarbij was ik vandaag bij Gido gekomen, en toen kwam ik erachter dat er van zijn kamer zoals die nu is, nog geen foto's waren gemaakt. Dus ben ik snel naar boven gegaan om dit gemis goed te maken. Helaas zijn de foto's wat donker uitgevallen omdat het licht van buiten heel scherp was, en omdat ik geen geduld had om te wachten tot het beter was.
Het raam in de achtergevel heeft tijger-gordijnen gekregen.

De grote ramen aan de zijkant hebben een luipaardprint. Het dekbedovertrek mocht ook eindelijk in gebruik worden genomen.

Op de vloer een elandvel. Nu nog een touwladder naar Gido's privé-zolderkamertje en een kast voor zijn kleren en spullen. Dat zou wel handig zijn, want de boekenkast die daarvoor nu tijdelijk gebruikt wordt, is niet groot en diep genoeg, met alle gevolgen vandien, vooral als er een Chrisje op de kamer komt... Foto's daarvan maken we maar liever niet.

7 opmerkingen:

mama'ritha zei

Leuke kamer! Mooie foto's...wat een creatief gedoe. Ik heb er bewondering voor.
Interessant dat je een noorse blog begonnen ben. Goeie oefening. Is de taal moeilijk?

groetjs: Aritha

Sabia zei

Wat gaaf die giraffe. Dat kamertje is ook erg mooi geworden. Leuk!

Mellody zei

Hoe komt het eigenlijk dat jij zo goed Noors spreekt/ leest/ schrijft?
Heb je het gestudeerd? Er gewoond? Afkomst?
Sorry als ik wat vraag wat ik had kunnen weten door je hele web-log te lezen. Ik heb niet alle archieven bekeken...

Karien zei

@Mellody, onze gemeente heeft zijn oorsprong in Noorwegen. Van jongs af aan heb ik veel Noorse toespraken gehoord (die wel vertaald werden overigens). Ook gaan we daar naar conferenties. Omdat je veel mensen leert kennen, wil je hun taal ook spreken, en de laatste jaren heb ik gemerkt dat ik het zó leuk vond, dat ik me een beetje op die taal heb gestort om het ècht goed te kunnen. Vind ik gewoon leuk.

Mammalien zei

Stoer, Noors! En die giraf ook trouwens!

plukdedagsandra zei

Wat tof dat jullie kamers zo'n echte eigen kamers worden zo.

Marjon zei

Leuke kamer, zeg!

En ook leuk dat je een Noorse blog begonnen bent. Merk dat het wel een beetje weg heeft van het Zweeds (wat ik dan weer een héél klein beetje kan lezen:))

Succes ermee!