vrijdag 5 maart 2010

Naar IKEA


Gisteravond heb ik met de oudste twee èn de jongste in de draagdoek op mijn buik een rondje IKEA gedaan. Onze nog best wel nieuwe bank was al aardig gehavend geraakt door de fratsen van de (wat jongere) Achterbergen, maar omdat hij nog goed zit, besloten we om er een kleed overheen te leggen. We konden geen grand foulard van deze afmeting krijgen, maar Jan en Irene hebben samen zes meter stof afgemeten en geknipt, waarvan ik vanmorgen een reuze grand foulard heb genaaid. Dus moesten Gido en Danny een paar keer opstaan omdat de maat genomen moest worden (Gido is al de hele week ziek, en Danny hoeft op vrijdag niet naar school). Het lijkt erop dat een kleed van dit formaat niet zo makkelijk van de bank glijdt als de losse doeken die ik er de laatste tijd op had gelegd, maar die dus steeds op de grond terecht kwamen... Ik twijfelde ook nog over een hoes op maat, maar in gedachten zie ik die dan op de naden uitscheuren om de een of andere reden. En dit is wel zo gemakkelijk. Snel klaar, en hopelijk blijft de bank nog een poos bruikbaar!

Nu we toch naar IKEA waren, is Jan meegegaan om een bureau te kopen. Gisteravond heeft hij het gelijk in elkaar gezet, en nu begint zijn kamer eindelijk ergens op te lijken. Foto's volgen nog als alles klaar is, dus over een paar jaar.

En in de koopjeshoek vond ik nog sokjes voor Chris. Ik ben benieuwd hoe lang deze drie paar bij elkaar blijven!

6 opmerkingen:

mama'ritha zei

Leuke foto. Mooie warme kleur, dat plaid of hoe het ook heet!

jojo's wereld zei

Wat een goed idee zeg. Lees al een tijdje met jullie mee en nu moet ik toch maar eens reageren.
Vind het hartstikke leuk om jullie belevenissen te volgen en blijf dit dan ook zeker doen.
Groetjes Jojo die niet zo handig is met de naaimachine hahaha

Juudske zei

ziet er goed uit hoor. wij moeten hier ook nog twee stoelen bekleden maar we twijfelen ook nog wat we er overheen doen en kant en klare hoezen is ook geen optie door de vorm en zoonlief klimt nogal eens over de stoelen heen..Maar ik denk dat ik ook maar een grandfoulard eroverheen gooi, maar nu nog een mooie zien te vinden.die vaak gewassen kan zonder te hoeven strijken.zo he lekker langs tafel hebben jullie!zien we toch al mooi een stukje van jullie huiskamer!

creadientje zei

mooie plaid!!!
leuk idee inderdaad...
en sokjes bij de ikea? da's nieuw voor mij!

Nathalie zei

Gezellig zo´n dagje. Fijn weekeinde.

ps. bevalt de draagdoek?

het lieveheersbeestje zei

Heerlijk kijken bij Ikea he? Ik woon er heel ver van af en kan er rustig een dagje doorbrengen..zonder ook maar iets te kopen. Maar nu heeft iemand kussentjes meegenomen voor ons op de eetkamerstoelen, slecht drie euro per stuk!