donderdag 1 april 2010

Hardlopen deel 1

Begin deze week begon ik vol goede moed aan mijn hardlooptraining, deels om Gido te steunen in zijn voornemen de eerste prijs op de 2,5 km te winnen, deels ook omdat het voor mezelf wel heel goed zou kunnen zijn. Na een paar keer kreeg ik spierpijn aan de voorkant van mijn scheenbenen; André had wel eens gehoord dat dit kwam door de slechte kwaliteit van de schoenen. En omdat ik vooral voor mijn rechter voet heel goed moet zorgen (en hij gelukkig niet te veel protesteerde tegen mijn pogingen), toog ik gisteren met de lagere-schooljongens naar het stadje waar een sportwinkel is om echte hardloopschoenen aan te schaffen. De jongens werden vast vooruit gestuurd naar de speelgoedwinkel verderop in de straat, zodat ik in alle rust geholpen kon worden. Wat gaat dat degelijk tegenwoordig! Met een basisschoen moest ik een stukje hardlopen in de winkel, terwijl dat op film werd opgenomen. Daarna kon de verkoper zien - door het filmpje heel langzaam af te spelen en af en toe stil te zetten - of de schoen goed genoeg was. Mijn rechter voet bleek bij elke stap te ver naar binnen toe door te zakken, maar toen ik een andere schoen kreeg, met een extra steun erin, ging het beter. Ik voelde het gelijk: wat een verschil met mijn vorige schoenen! Deze schoenen mogen dan wel vijf keer zo duur zijn, je loopt als op kussentjes en dat loopt heel lekker, en dat wil heel wat zeggen voor iemand met licht overgewicht en een conditie van 0.
Voor wie het leuk vindt om te weten: Gido, Frank, Elwin en Danny mochten hun zakgeld uitgeven, en dat deden ze met voor drie personen een pistool met een soort foam pijltjes, één Bionicle, een kleine puzzel-bal, een Thomas-treintje en een glitter-stuiterbal. Ze hebben zich keurig gedragen in de winkel, en dat is toch ook een hele prestatie!

4 opmerkingen:

Mammalien zei

Ah, dus dát is de truc als je met je kids uit winkelen gaat!

Goed van je, dat hardlopen. Die schoenen zien er echt super uit! Ik heb ook een paar nieuwe staan maar heb er sinds m'n operaties niet op gelopen nog.... volgende week eens kijken of ik mijn dikke ouwe ongetrainde lijf weer eens in beweging kan zetten, hihi.

Juudske zei

oh nou zeker mooie schoenen. Ben benieuwd of ze ook lekker blijven lopen. Ik zie de jongens al zo staan in de speelgoedwinkel.Kjell kijkt ook al zo graag in zo'n winkel. logisch. dat vonden we vroeger toch ook geweldig zeker als je wat geld mocht besteden...Fijne paasdagen alvast!

nico liene zei

Voor mij is het alweer 8 jaar geleden dat ik mijn laatste renschoenen kocht. Toen werden ze ook zo aangemeten! Heel erg fijn, want je hebt inderdaad het gevoel dat je op kussentjes loopt. Dat is het geld inderdaad wel waard. Goed hoor dat je het hebt opgepakt!

mama'ritha zei

Nou, veel succes hoor! Ik vind het heel sportief van je!