maandag 19 april 2010

Kampeeravontuur

Het kampeeravontuur is alweer voorbij. Gisteren eigenlijk al, maar een of ander virus legde de boel bij mij plat, dus ben ik thuis lekker in bed gekropen zonder mij om alle nieuwsgierige bloglezers te bekommeren. Het heeft wel wat hoor, zo eind april in een tentje overnachten. Het valt niet mee, maar het valt ook niet echt tegen. En de kinderen hebben geslapen als stenen. Dat vond ik best eng, vooral voor Bart, die thuis nog meestal een keer 's nachts wakker wordt, maar hier was ik het die elke keer wakker werd, en dan even moest gaan voelen of hij wel warm genoeg was. Hij sliep in zijn kinderwagen in het middenstuk van de tent, dus zonder binnentent, maar met muts en kruik en dikke deken. Om zes uur werd ik weer wakker. Het werd al licht, en Bart was nog steeds in diepe rust. Toen heb ik hem er maar uit gehaald, en omdat hij klaarwakker was, ben ik gezellig met hem een rondje gaan lopen. Kon ik gelijk wat mooie plaatjes schieten. Op het terrein stonden vijf tentjes waarin de kinderen van de "kinderdag" sliepen, de leiding, en een aantal ouders.

In deze hut sliepen ook drie personen. Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar het schijnt dat je daarin ook lekker kunt slapen. Een mooi gezicht is het in elk geval wel!

Zaterdagavond hadden de kinderen een diner voor de hele gemeente verzorgd. De kleine kinderen mochten buiten pannenkoeken eten, de grotere kinderen hielpen met bedienen en kregen tussendoor wat, en de rest zat aan gedekte tafels en kreeg zelfgemaakte tomatensoep (wij werden door Gido bediend), een Oosterse wrap met frietjes en sla, en omdat het mooi weer was, kregen we buiten het dessert: poffertjes met ijs, slagroom en aardbeien. Elwin mocht ook bedienen (en dat vond hij het leukste van het hele weekend), en Frank mocht af en toe wat mededelingen doen: over onze speciale gast die op die dag 85 jaar werd, over wat er op het menu stond en hij mocht mandjes laten rondgaan waar we onze waardering voor de bediening in konden laten blijken. Het diner was namelijk georganiseerd om de kinderen geld bij elkaar te laten brengen voor de zendingsprojecten van de gemeente. Ik denk dat de uitkomst niet tegeviel: alles bij elkaar meer dan 600 euro!

Bart vindt alles best.

14 opmerkingen:

baasbraal zei

Leuk is dat hè : kamperen met ook nog een echt kleintje? Wij hebben het ook wel gedaan. Wij zijn in Wales geweest, waar het ook 's zomers vaak nog koud is en in Canada. Wij zijn altijd fervente kampeerders geweest. Als je kompeert hoef je niks te doen en je hebt al vakantie. Dat wakker worden 's morgens en de geur van gras ruiken en de vogels volop horen, heerlijk. We zijn alngzamerhand iets te oud geworden om lang achter elkaar te kamperen, maar het blijft iets heerlijks.

plukdedagsandra zei

Mooie foto's. Heerlijk. Zo'n belevenis. Het zijn ook allemaal dingen die kinderen hun hele leven blijven onthouden.

Mellody zei

Het lijkt mij knap koud, maar klinkt wel als een hele leuke ervaring. Ik kan me zo voorstellen dat jij iedere keer , wanneer je wakker was even bij Bart ging kijken / voelen. Jij hebt dus wat slaap in te halen. Goede week!

Huize steen zei

Wat een mooie foto's. Blijft heerlijk kamperen en nou nog ietsie warmer ;-)

Petra zei

Wat een prachtige foto's, en jullie hebben wel flink geboft met het zonnige weer!

astridreinders zei

Dat ziet er geweldig uit! Wel koud maar prachtig mooi. Wat een leuk initiatief trouwens.

jente zei

Erg mooie foto's, ik krijg gelijk weer zin om te kamperen (op de nachttemperatuur na dan ;-) Een hele onderneming, leuk dat je het gedaan hebt en bent meegegaan. Een mooie herinnering voor nu en later.

Nicole zei

De foto's vind ik echt prachtig. Klinkt als een heerlijk avontuur, waarvan je de herinneringen nog heel lang bij je draagt.

Judith zei

prachtige foto's hoor. en een weekend om nooit te vergeten!

tim en lucas zei

hier ook gecampeerd toen de oudste 9 weken was.
ik denk dat hij de enige was die het lekker warm heeft gehad. we hebben 2 weken regen gehad en man en ik hebben het ijs koud gehad.
Mijn kleine man lag lekker dik aangekleed in de kinderwagen en heeft nergens last van gehad.

wat kun je als moeder bezorgd zijn he als kinderen zo maar in eens door slapen.
of in elk geval langer slapen als normaal.
hier heb ik vannacht om 4 uur mijn mannetje ( 14 maand) er uit geplukt omdat ik pijnlijke borsten had hij drinkt normaal voor 4 uur een keer of 2 en was nu nog niet een keer geweest ik lag vanaf 3 uur al wakker op hem tewachten.

hartelijk zei

Wat een leuk initiatief, gaaf dat jullie beide meekonden en de jongens zo een onvergetelijke tijd hebben bezorgd.
Kamperen lijkt met die plaatjes wel idyllisch maar wij doen dat dus nooit...
zijn erg gesteld op een goed bed, alhoewel dat dicht bij de natuur zijn wel heerlijk zal zijn.
In elk geval blij dat je weer snel je virusje te boven bent.

Mammalien zei

Haha, en Bart vindt alles best...

Liene zei

Wat een prachtige foto's, en een stoere Bart hoor! Lekker doorslapen in de kou!

Wiek zei

Volgens mij hebben jullie allemaal genoten! Wat een mooie foto's heb je gemaakt, en wat een heerlijke sfeer spreekt daar uit. En dan ook nog een heerlijke, voor je geserveerde, aan elkaar gepraatte maaltijd!
Hoe is het de thuisblijvers vergaan?

groet Wiek