dinsdag 6 april 2010

Knoppen

Wat een heerlijk weer vandaag! Na een ochtend lang te hebben gewassen, gestofzuigd en opgeruimd doen we lekker de schuifpui open. Met Bart in de kinderwagen even vier grote zakken plastic naar de container brengen, die aan de andere kant van ons dorpje staat. Daarna een rondje tuin, waarbij het elke keer spannend is wat we daarbij ontdekken. Vandaag: mooie blauwe druifjes, een sok van Danny, waarin een naaktslakje zijn intrek had genomen, witte hyacinten die elk jaar op een onhandige plek naast het pad bovenkomen, maar vooralsnog met goede moed aan een carrière beginnen, en... de knoppen van de kersenboom, toch een beetje ons visitekaartje, zijn weer duidelijk dikker geworden! Elk jaar weer zo mooi om te zien, dat langzaam aan groeien van die knoppen, en dan, ineens, een schitterend boeket witte bloemen. Hoe lang zou dat deze keer nog duren?

6 opmerkingen:

Mammalien zei

Genieten, vind ik altijd, die eerste knoppen, piepkleine blaadjes... het houdt zo'n belofte in!

nico liene zei

Ik vind deze tijd ook helemaal het einde, al het ontluikende groen. Kijk hier ook elke dag naar de knoppen van de sierkers, ben benieuwd duurt niet lang meer.... Grappig die opmerking tussen neus en lippen door over de sok van Danny *proest*

Mellody zei

Ja, die sok van Danny.... Knap dat je wist dat die van Danny was. Lijkt mij dat er heel wat sokken bij jou thuis rond slingeren, zo hier en daar.
Ik vind het ook prachtig als er bloesem aan de bomen zit. Rose..., witte... Heerlijk dit lenteweer.
Heb je een goed weekend (drukke vier dagen) gehad?

mama'ritha zei

Mooi die knopen. Maak je telkens een foto tot-ie bloeit?

Karien zei

@Mellody, een superweekend hebben we gehad! Heel veel geluisterd naar de verkondiging via de satelliet natuurlijk, en allemaal bekende mensen daar gezien, en met het gezin dingen gedaan, gewone dingen maar als de sfeer goed is, is het zo supergezellig!
@Aritha, waarschijnlijk zul je de boom inderdaad nog wel vaker tegenkomen bij ons. Al kan het me ook overvallen dat 'ie ineens helemaal in de bloei staat. Ligt waarschijnlijk aan het weer: als er een paar mindere dagen komen, dan ga ik niet steeds de tuin in.

Nicole zei

Wij hebben ook zo'n boom waarvan ik me al verheug op de bloesem!