zaterdag 29 mei 2010

Joepie de ........

Joepie de poepie, Chris heeft het gelukkig door! Nog voordat ik in de gaten had wat hij in de po had gedeponeerd, was hij al aan het heen en weer lopen met wc-papier. Een pak van ons hart, want om tot twee keer per dag zijn vuiligheid uit zijn onderbroekje of van de plavuizen (of nog erger: van de vloerbedekking op de trap) te scheppen, was niet onze favoriete bezigheid.
Inmiddels loopt hij de hele dag met onderbroekje rond, gaat hij wel slapen met luier om, maar komt daarna poedelbloot beneden (en ligt er een droge luier in zijn bed). Er vallen dus nog wel wat randjes bij te schaven bij hem, maar het meeste is gedaan. Hij wordt echt groot...




En toen wilde ik een foto van hem maken om bij dit trotse blogje te plaatsen. Hij keek heel lief, maar ik zei: houd je hoofd eens recht. En wat deed Chris:

letterlijk zijn hoofd recht houden!

8 opmerkingen:

mama Jesje zei

nou gefeli hoor! Hoe oud is 'ie nou precies?

Karien zei

@Jesje, Chris is op 28 september 2 geworden.

astridreinders zei

Kan Chris het even aan Rens komen uitleggen?
En verbeeld ik het me of zie ik toch echt gelijkenis met die bengels van Ada?

plukdedagsandra zei

Moesten jullie in deze stad wonen konden je jongens vast en zeker op het paard.

Karien zei

@Astrid, inderdaad, zouden we hem nu kortwieken, dan is het precies Ada's jongste.

nicolle zei

Knap zeg! is toch bijzonder hoe kinderen zindelijk worden onder de knie (of eigenlijk boven de knie) krijgen.
Bij Liv wil het nog niet echt lukken. Ze zegt wel wanneer ze iets doet, maar nog steeds niet voordat ze het doet. Nog even geduld hebben voor ons dus.

Karien zei

@Nicolle, Chris zei het niet, maar we lieten hem gewoon in zijn blootje lopen, met een po in de buurt. En hem in de gaten houden, zodat je snel ziet als hij gaat plassen. Dan valt het kwartje volgens mij het snelst.

Annemieke zei

Ook hier vandaag onze dochter in haar onderbroekje laten lopen (de grote boodschap had ze al gedaan gelukkig). Is op 2 weken na even oud als Chris. Het resultaat van het eerst half uur was een klein plasje in de broek en de rest heeft ze op de WC gedaan. Maar ik wist al dat ze haar blaas onder controle heeft. Alleen het op tijd vertellen, dat is nu de uitdaging.