vrijdag 28 mei 2010

Op z'n retour

De waterpokken van Bart lijken eindelijk minder te worden. Gisteren zag het eruit alsof het niet erger kon, en vanmorgen leek het op de een of andere manier weer wat minder. Zelf heeft hij er op dit moment gelukkig geen last van - hij slaapt. Korte stukjes 's nachts, en ook overdag. We tanken zelf dus ook af en toe maar wat bij. Hopelijk is hij het straks niet compleet verleerd om 's nachts lang achter elkaar door te slapen, als hij weer beter is...

Verder is Bart een voorbeeldig patiëntje. Met een vrolijke tandeloze lach in zijn krentenbollengezicht. En af en toe een kleine klacht als hij - waarschijnlijk - last heeft van de jeuk. We hebben alle tips uitgeprobeerd waarvoor we de spullen in huis hadden: havermout in bad, Nestosyl erop, maar het lijkt allemaal niet erg goed te helpen. In elk geval niet veel beter dan de mentholpoeder (maar dat mag eigenlijk niet bij kinderen onder de twee jaar las ik, ik denk vanwege de luchtwegen, dus smeer ik het er voorzichtig op zonder te stuiven). En ik heb ook gelezen dat de narigheid meestal tien dagen duurt, dus zijn we alweer over de helft!

11 opmerkingen:

Pareltje zei

Sterkte met het mannetje. En nou maar hopen dat hij ze niet nog een keer krijgt, dat schijnt te kunnen als kinderen de waterpokken voor hun eerste verjaardag krijgen... (Of het waar is, weet ik niet).

plukdedagsandra zei

Ogot. Waterpokken! Laatst waren ze hier ook aan het rondgaan. Erg vervelend! Ik dacht wel dat baby's tot zes maanden het meestal niet kregen. Hoe oud is Bart nu?
Hier moeten er nog 3 waterpokken krijgen. Wouter van zes is al verschillende keren ontsnapt dus misschien krijgt hij het toch niet. Niels kreeg het onlangs ook niet toen de halve klas ziek was met waterpokken.
Hopelijk is hij snel verlost.

Anoniem zei

Hallo,

Bij onze meiden hielp maizena heel goed. Doe ik ook altijd op de rode billen

Wiek zei

pff, arm mannetje met al die jeukende plekken...
Laat 'm maar lekker slapen als hij daar behoefte aan heeft. Hoe meer slaap, hoe minder jeuk, toch?

Hoe is het met de overige patiënten, allemaal aan de beterende hand?

Purperpolletje zei

het blijft een lekker ventje. wat ligt ie daar heerlijk te slapen, zeg.
wij deden de jongens in een badje met zeezout, maar ik weet niet of dat bij baby's ook al kan. volgens mij prikte het niet en hielp het heel goed. maar het klinkt me nu nogal wreed in de oren...
beterschap en slaap zacht!

Judith zei

oh wat een prachtig plaatje zeg!lief mannetje hoor

Gekakel zei

Wat een lief krentenbollenkoppie! Fijn dat het de goede kant op gaat.

Kopka zei

Och wat ziet dat er stiekem guitig uit. Mijn meid heeft ook de waterpokken gehad met vijf maanden. Ze heeft er aardig wat littekentje aan overgehouden, ondanks dat ze niet heeft gekrabt.

Sterkte met je mannetje.
Groet Kopka

Liene zei

Ach het zielige mannetje met zijn pokjes. Ik hoop dat ie zijn gezicht er niet veel littekens aan over houdt!

Nathalie zei

Ach gats... ik droomde vannacht over waterpokken bij Roanna, zie ik ze bij jullie.
Zo sneu en hij kan helemaal nog niet krabben.

Heel veel sterkte en een virtuele knuffel voor Bart (dat kan, ik heb ze al gehad).

ps. Ik gebruikte mentholgel... werkt ook heel goed bij muggenbeten.

Maureen zei

Ach mannetje!
Ik wou dat je wat pokjes deze kant op kon sturen.
Heb nog wat kindjes te gaan.
Job (bijna 11), Sam(7), Thijs(4) en Micha(1).

Beterschap!
Maureen