maandag 31 mei 2010

Permanent marker gelukkig toch niet permanent

Erik was er. Erik is mijn broer, en als hij komt, gebeurt er elke keer weer wat leuks voor de jongens. Deze keer had hij twee nagels blauw gemaakt met een van onze whiteboard-stiften, en deed daar een leuk spelletje mee van de soldaatjes die opeens wegwaren, en daarna weer terugkwamen. Danny zat er met zijn neus bovenop en wilde het spelletje uiteraard naspelen. Daarvoor gebruikten we een permanent marker, deze keer zwart, en vervolgens bleef die stift in de kamer liggen...
De volgende dag was het zaterdag en hoefden we niet zo vroeg op te staan. De jongere kinderen waren alleen beneden, en Danny zat aan de computer (en dat mocht van ons). Toen ik eindelijk beneden kwam, zag ik op het bureau bij de computer een mooie tekening op het tafelblad, twee handomtrekken en nog wat krassen. Danny dacht dat Chris dat wel gedaan had, maar ja, Chris' handjes pasten niet in die handomtrekken... De viltstifttovenaar was op, dus probeerde ik de stift van de tafel te verwijderen met water en handzeep, wat ook wel eens wil lukken. Jammer, deze keer niet. Trouwens, waarom gaat stift wel heel makkelijk van Danny's handen zelf af?
De oplossing was, zoals meestal bij de Achterbergen, wachten tot André opgestaan was. Hij weet op alles raad, ook op zulke prangende vragen als hoe krijg ik de permanent marker weer van het tafelblad af. "Met een whiteboard-marker". Ik dacht dat ik water zag branden: stift weghalen met een andere stift? Maar het was toch waar. Als je met de whiteboard-stift over de andere stift heengaat, kun je het daarna met een nat doekje weghalen. Er zal wel een of ander oplosmiddel inzitten, en ooit zal dit trucje wel toevallig ontdekt zijn doordat iemand per ongeluk met een permanente stift toch op het whiteboard had geschreven enz. enz.
Nou snap ik wel dat lang niet iedereen een whiteboard in de gang heeft hangen zoals bij de Achterbergen (maar dat is wel héél handig hoor) en dus de beschikking heeft over zulke stiften, maar misschien is het toch de moeite waard om deze tip het wereldwijde web op te slingeren. Wie weet heeft toch ooit nog iemand er wat aan...

4 opmerkingen:

Judith zei

handige tip hoor. ik heb afgelopen schooljaar toch zeker wel ene paar keer de permanent marker op t whiteboard in de klas gebruikt! en dan ben je wel ff aan t boenen. had ik toen maar geweten. het ouderwets schoolbord deed ik ieder maand lekker met allesreiniger.. schoon dat t dan werd! mocht eigenlijk niet..maar ja he...nu is t bord toch al vervangen door whiteboards dus was t toch niet erg. arme chris dat hij de schuld kreeg...wat een boefje die Danny!

Purperpolletje zei

Ja, heel handig! Als ik dat eerder geweten had....

Nicole zei

Ideaal dat de dader geïdentificeerd kon worden aan de zelfgemaakte handafdrukken.

En bedankt voor de praktische tip.

Anoniem zei

Met dank voor de handige tip!!!

Groet Roos