dinsdag 22 juni 2010

Pad van de Arbeid

De Achterbergen wonen in een heel fijn huis, zeker sinds het verbouwd is. De tuin is ook heel fijn, vooral om in te spelen, in de zandbak of op de trampoline, of rondjes te rijden op een loopfietsje, een tractor of een skelter. Voetballen gaat ook fijn. Onkruid wieden is echter niet aan de Achterbergen besteed. Paadjes aanleggen kunnen ze, maar die netjes bijhouden, ho maar. Nu is het ook geen doen om dat bij te houden, hoor. Het groeit sneller aan dan dat een normale huisvrouw het bij kan houden. En toch heb ik mijn figuurlijke tanden er vandaag in gezet. Langs 60 meter pad is nu de rand netjes bijgesneden, en heel wat emmertjes onkruid zijn er tussen de steentjes vandaan getrokken. Nu zie je tenminste weer waar er ook alweer stenen lagen. Verder is het vooral veel genieten van de tuin, ook op je knieën of gewoon plat op je billen op het pad, steeds een stukje verder. Genieten doen we van de volop bloeiende kamperfoelie over het poortje tussen het terras en het voetbalveldje (heb je de foto bovenaan het weblog al gezien?). En van Chris, die voortdurend de benen neemt en dan ergens bij een van de buren in de voortuin blijkt te zitten... Vandaag dus niet zoveel tijd voor de computer, en hopelijk de komende tijd ook niet vanwege al het werk dat we aan ons arbeidsintensieve tuinpaadje gaan doen (en aan de rest). Wie weet volgt er dan ook nog eens een plaatje van een keurig tuinpaadje!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

roos zei:

Het blijft een strijd een schoon terras en paden! Als het ik opnieuw zou kunnen aanleggen ,zou ik alles in cement leggen ,maar goed dat was 18 jaar geleden nog niet zo n mode dus het is elk jaar terrassen en paden schoonspuiten.
Ik heb een tip van een collega gekegen om schoonmaakazijn verdund met water in een gieter over het terras te verdelen en het werkt!!Onkruid blijft weg. Het schijnt veel minder nadelig voor de natuur te zijn en goedkoper dan onkruidverdelgers en helpt (tot nu toe) goed.
Misschien voor jou ook een idee....

Met groet Roos

gerrie zei

Als je paadje in de zon ligt dan kun je er azijn op sproeien. Door de azijn en de zon is het gras dan dood. Met een harde veger is het klusje dan zo gepiept. Zelfs heermoes gaat er van dood. Wel geduld hebben met heermoes want dat is een taaie rakker. Maar ook alg op je tegels, dood je met azijn. Alleen zijn je tegels dan niet groen en glad meer maar wel zwart door de dode alg.
Hartelijke groet en tot laters
Gerrie

mama'ritha zei

Leuk idee van Roos.

Karien zei

@Roos, bedankt voor de tip! Ook Gerrie! We gaan het uitproberen.

baasbraal zei

Ik heb ook een tip: Kokend water in de voegen gieten, als het droog is, kan je het zo wegvegen. Van die azijn had ik nooit gehoord, maar dat kan je evt door het kokend water heen doen.....

Liene zei

Hi hi grappig - mooie kopfoto van de kamperfoelie trouwens!

Lies86 zei

Ik zou zeggen koop een konijn, zet z'n ren bovenop het onkruid en laat m lekker knabbelen.
Voordat je t weet is het weg ;)

Yukiko zei

Wij hebben dezelfde kamperfoeliesoort, hij is prachtig. Onkruid heb ik geen last van, maar wij hebben gewone tegels met strakke naden en weinig zon.

Judith zei

Zo he dat is ene heel werk> Ik hoop dat je wat met de tips kan. Ik ben blij dat ons terras zonder mos is. het was wel erg vies en zanderig (ook van vorige bewoners nog ), maar een paar weken terug hebben we het schoon gespoten met de hogedrukspuit en kwam een totaal net terras te voorschijn.ben er nu erg blij mee!Hopelijk komt t ook goed met jullie pad!