zaterdag 26 juni 2010

Seizoensafsluiting

In onze gemeente wordt er heel wat gevierd: jubilea, verjaardagen, welkomst- of afscheidsfeesten, etc. Het laatste weekend met 'gewone' samenkomsten voordat de zomerperiode met de internationale conferenties begint, wordt seizoensafsluiting genoemd. De laatste keer clubs, de laatste keer jeugd, de laatste keer met z'n allen op zondag bij elkaar komen (in plaatselijk verband dan wel te verstaan). Vandaag is de afsluiting van de jeugd. Drie van ons hebben deze plezierige leeftijd (vanaf de middelbare school tot een heel eind daarboven), en elke keer als zij een halve dag of langer weg zijn, en wij met ons kleine gezinnetje van maar zes kinderen over zijn, krijg ik zin om dat te vieren. Naar de Mac bijvoorbeeld, of zoals vandaag: pannenkoeken eten. Heerlijk in de tuin met dit prachtige weer, en daarna blijven de jongens als vanzelf in de tuin spelen: het zwembad krijgt geen rust, en ook de trampoline wordt gelukkig weer heel intensief gebruikt.
Ben benieuwd wat de oudsten allemaal meemaken (ze moesten kleding aan die nat en vies mocht worden, zoals gebruikelijk). Voordat ik ze weer mag ophalen heb ik nog wel een paar uurtjes...

2 opmerkingen:

Wiek zei

Heerlijk pannenkoeken in de tuin. Wat een verwennerij. Ik kan me heel goed voorstellen dat je, zo met je 'kleine gezinnetje' wat bijzonders wilt doen. Ik hoop dat de oudste drie kinderen het fijn hebben gehad, maar nat & vies is over het algemeen een teken van succes :-)

Fijne zondag!

mama'ritha zei

Gezellige foto!