donderdag 17 juni 2010

Wasknijperschort


Er zijn meer manieren om je wasknijpers handig bij je te hebben als je de was ophangt, maar ik vind de onze toch wel het handigst. Het was niet ons eigen idee, maar we kregen dit schort bij ons trouwen, en inmiddels heb ik het ook al een keer nagemaakt in frisse kleurtjes voor iemand anders.

Het is een dubbel schort, zodat het een zak is voor de knijpers, met twee gaten bovenin. Een band eraan voor om je middel, en een lusje achterop om het op te kunnen hangen. Zo grijp je echt nooit meer mis!
Er zijn lange periodes bij de Achterbergen dat de was in de droger gaat, maar als mijn eigen energie het toelaat, en het is zulk weer als dit, dan haal ik de knijpers weer tevoorschijn en hang ik de was buiten. De schone was natuurlijk. Van onszelf. En dan denk ik er elke keer weer aan hoe handig dit schort is, en dat het vast een goed idee is om dat eens als idee aan de hand te doen. Bij dezen dus!

7 opmerkingen:

tikje wit zei

Sinds kort drogen wij ook buiten de deur; zat al te mijmeren over het Grote-Wasknijper-Probleem; dis wel een handige oplossing ja!!

Judith zei

zeker handig.. ik was net nog aan het heen en weer lopen van knijpermandje naar wasmolen!en de helft van de knijpers belandt dan op de grond

Anoniem zei

Die ga is dus na maken! Pas liep ik nog te denken (tijdens was het op hangen): ik heb daar eens iets handigs voor gezien.
Dat is dus het wasknijperschort.
Groetjes moeder van 7 die hier al heen lang mee leest.

Anoniem zei

Die ga ik namaken!! Pas liep in nog te denken (tijdens het was op hangen): Daar heb ik eens iets handigs voor gezien.
Het wasknijperschort dus!

Groetjes moeder van 7 die hier regelmatig meeleest.

Kelly zei

Het lijkt mij inderdaad ook de handigste manier om de was omhoog te hangen, en ook mijn moeder is er heel tevreden mee :)

Kopka zei

Goed idee zeg! ik heb nu een groot blik met deksel, maar loop zo heen en weer van tafel naar wasrek. Dit schort is ideaal!

Groet Kopka

hartelijk zei

Leuk!
Mijn moeder gaf dit vroeger vaak aan vriendinnen kado, niet veel geld wel heel creatief en het werd altijd erg gewaardeerd!