zaterdag 25 september 2010

En toen was het weer zaterdag

Op sommige zaterdagen lijkt het of je om je eigen as blijft draaien om je staart te pakken te krijgen. Of zo. Namelijk: de kinderen vrij. Er moeten tig dingen gebeuren: boodschappen, reparaties, klusjes. Als het kan iets langer slapen dan anders. Al die dingen bijten elkaar, vandaar.
En daarom mag Bartje zijn papfles helemaal alleen leegdrinken.






 

Vandaag kregen wij een zogenaamde Zachte Elburger Brok. Van iemand uit Elburg, die toevallig de eerste was die gereageerd had op de advertentie die wij op http://www.gratisaftehalen.nl/ hadden gezet en waarin wij onze piano hadden aangeboden. Binnen de kortste keren hadden we zo'n 15 reacties en toen heb ik de advertentie maar weer weggehaald. Anders hadden we zoveel administratief nawerk...
Altijd leuk om iets op deze manier kwijt te raken: jammer om bij de vuilnis te zetten, maar ook niet goed genoeg voor Marktplaats. En zo hebben we mooi weer iemand blij gemaakt.
En waren wij ook blij, want de Elburger brok (een soort zachte speculaasbrokken) was lekker!

5 opmerkingen:

Kopka zei

Krijg jij nu ook 't SInterklaasgevoel van zo'n speculaasbrok?

Anoniem zei

Wat wordt Bart alweer groot, wat gaat de tijd toch snel!

Een Zachte Elburger Brok daar heb ik nog nooit van gehoord en ik heb ruim dertig jaar in Elburg gewoond! Er zijn diverse goede warme bakkers in Elburg. Weet je bij toeval nog van welke bakker dit kwam? Ik ga over twee weken naar Elburg voor een bezoekje dan wil ik die Brok ook eens proeven. Een andere (bekende) lekkernij uit Elburg is gerookte paling.
Mariam

huis tjokvol zei

ja heerlijk he, ik heb er vroeger gewoond.

Karien zei

@Mariam, deze Elburger brok is gebakken in Kampen en daar verpakt. Ik weet niet waar hij gekocht is, maar hopelijk kun je hem bij elke Elburgse bakker kopen...

Hetty zei

Elburger brok wordt gebakken bij de Veluwse banketbakkerij, vroeger bakker de Jong...