woensdag 22 september 2010

Hijg en puf en steun

Sinds kort loop ik weer hard. En ik niet alleen, nee, tegenwoordig samen met André. En ik moet er weer he-le-maal inkomen. Vanuit ons huis lopen we een klein rondje van bijna 2 kilometer, en dat levert elke keer weer een hoop gehijg, gepuf, gesteun en gekreun mijnerzijds op. Zijnerzijds niet. Nee, hij loopt heel liefdevol naast me of een klein stukje voor me uit, zodat ik mijn tempo wat kan opkrikken. En het helpt!
Deze week zijn we begonnen met een echt beginnersschema: twee minuten hardlopen, één minuut gewoon lopen, en dan tot het rondje gelopen is. En nu was het hijgen en puffen in stereo!

Overigens is dit de meest effectieve sport volgens mij: we lopen nu nog niet eens een kwartier per keer, drie keer in de week, en we beginnen en eindigen zo'n beetje voor ons huis, op de tijd zoals het uitkomt. En nu maar hopen dat het ook zoden aan de dijk zet voor een betere conditie!

3 opmerkingen:

Aritha Vermeulen zei

Ik hoop het voor je!
het is nu prachtig weer om te joggen!

RiaN zei

Petje af! hardlopen nee, dat red ik niet. wel fitness ik 1 keer in de week. maar da's meer gezellig...

Anoniem zei

Succes en petje af hoor!
Mariam