dinsdag 28 september 2010

Lunchpauze

Sinds vorige week eten de vier lagere-school-Achterbergen weer thuis in de lunchpauze. De directe aanleiding daarvoor was een gesprekje met een verdrietige Frank, die in de pauzes gepest wordt door jongens uit andere groepen (in zijn eigen groep wordt hij geaccepteerd zoals hij is). Het is wel even wennen natuurlijk om twee keer extra heen en weer te rijden, maar... het is ook zo leuk! Elke keer maken we er een feestje van: de ene keer hebben we haring, de andere keer mag het brood in het tosti-ijzer of gewoon even in de magnetron. En even iets leuks doen: een puzzel maken of een spelletje doen of zo. Met de jongens is afgesproken dat we het zo doen tot aan de herfstvakantie en dan kijken of het bevalt, maar ik weet het nu al: mij bevalt het wel! En als ze het spelen met vriendjes missen, dan kan dat nog steeds gewoon na schooltijd 's middags. De Achterbergen hebben dan gelukkig alle tijd, want: geen muziekles, geen sportclubs etc. etc., maar dat is misschien een ander onderwerp...

8 opmerkingen:

plukdedagsandra zei

De kinderen eten hier nu vaker op school door de omstandigheden (ik hoogzwanger en man in de zetel rustend), maar voorlopig gaat het hier gelukkig goed. Alleen oudste wil niet overblijven dus zij komt naar huis. Ook de jongste vindt het gewéldig.
Moest één van de kinderen het niet leuk vinden zou ik ze ook laten thuis komen eten...

Wiek zei

De directe aanleiding is wat minder leuk, maar het bevalt je in ieder geval goed! Ik hoop dat het zo goed blijft gaan, of dat je straks weer met een gerust hart het overblijven voort kunt zetten.

Gerrie zei

Onze dochter laat haar kinderen één dag per week overblijven. Mocht er eens "paniek" uitbreken, ziekte of zo dan is het voor de kinderen niet zo'n vreemd gevoel. Dit kan ook een overweging zijn om ze om twaalf uur op school te laten. Het is puzzelen; wel/niet?
Hartelijke groet en tot laters
Gerrie

Mellody zei

Hoe lang hebben de kinderen bij jullie lunchpauze?
Het ziet er in ieder geval wel gezellig uit, zo met een puzzeltje erbij...

Karien zei

@Mellody, de pauze is van 12.00 tot 13.00 uur, met overblijven is dat 10 min. eten en de rest verplicht buiten spelen, voor thuis is het net prettig

astridreinders zei

Wat ben je een lieve moeder Karien, niet alleen neem je de moeite maar je maakt er ook nog elke keer een feestje van, geweldig!

Judith zei

fijn dat de kinderen were thuis kunnen eten. overblijf is vaak met te weinig toezicht (ik was juf)dus ik zou er zelf als t niet hoeft ook niet voor kiezen om mijn kind thuis te laten eten. Ik vind t wel erg dat de juf hem geen veilgheid bied ook al heeft ze zelf pauze.. je zoon moet zich hoe dan ook veilig voelen.En daar hoort de juf voor te zorgen...hoe dan ook..desnoods zou ik hem in de klaslaten spelen samen met een klasgenoot als de rest naar buiten gaat

Karien zei

@Judith, dat hebben ze ook een tijdlang gedaan hoor: over zijn juf niets dan goeds van mij uit (en dat niet alleen omdat zij het blog ook leest :-)...)Er was vast ook een oplossing gekomen als er een noodzaak was dat ze op school zouden eten, maar die is er niet echt, behalve misschien als ik een keer weg moet. Maar we merken wel dat Frank de laatste tijd veel meer ontspannen is, zowel thuis als op school, dus ik denk dat het sowieso een goed besluit was!