maandag 11 oktober 2010

Ging een angsthaas naar de tandarts

Hoe dom kun je zijn... Een half jaar geleden kreeg ik van de tandarts een paar vullingen, die daarna gevoelig bleven. Meestal ebt dat na een paar weken wel weg, maar deze keer bleven ze gevoelig. In dat halve jaar werd het steeds minder vanzelfsprekend om buiten iemand toe te lachen, want o, die zenuwen... En het eten ging ook niet altijd lekker, laat staan koffie drinken. Dit alles bij vlagen, zodat ik maar bleef hopen dat het vanzelf wel zou verdwijnen.
Vorige week hakte ik na een bijzonder pijnlijke avond maar de knoop door, en maakte een afspraak bij de tandarts voor vandaag. Wat blijkt nou? Mijn tanden zijn gewoon gevoelig omdat mijn tandvlees iets teruggetrokken is. En laat de tandarts daar nou net een oplossing voor hebben die heel wat minder pijnlijk en ingrijpend is dan een zenuwbehandeling: aflakken!
En nu voel ik mij alsof ik nagellak op heb. Maar dan op mijn tanden. Het zal dus wel tandenlak heten. Met een klein kwastje heeft de assistente al mijn tandhalzen afgelakt en daarna drooggespoten (ai!). En nu moet het nog een beetje tot rust komen, en dat was het!
Was ik nou maar eerder aan de bel gaan trekken...

Geen foto van mijn gebit op het wereldwijde web hoor!

6 opmerkingen:

Judith zei

fijn dat je gegaan bent.. hier zit een nog grotere ansthaas geloof ik...

Marjon zei

Ik ben blij dat je dit meld.. ik loop namelijk ook al een goede week rond met heel erg pijnlijke tanden en inderdaad, terug getrokken tandvlees. Al aan het smeren met allerlei 'wondertandpasta's', maar als dat zo makkelijk te verhelpen is.. =)

plukdedagsandra zei

Tanden kunnen zo gevoelig zijn en ik ben ook geen fan van de tandarts.

baasbraal zei

Ik heb drie valse voortanden en mijn gebitje breekt bijna door, maar denk je dat ik ga? Straks is het te laat......

Mellody zei

Ik moet vanmiddag m'n afgebroken kies laten herstellen..... Hoe komt dat toch dat de meesten zo 'angstig' zijn voor de tandarts? Ik vind het ook alles behalve leuk...hmmpf

Nathalie zei

pffff.. dat viel gelukkig weer mee. Achteraf praat is altijd makkelijk.