donderdag 7 oktober 2010

Konijn

Vandaag hadden we een zeer gezellige lunchpauze hier thuis. Italiaanse bollen (net gehaald op de markt) uit de magnetron, en Frank deed met een of twee broertjes een spelletje dat hij van school had meegekregen. Gido had daar geen tijd voor, want hij had vanmorgen op school de nieuwe SamSam gekregen (ken je die nog van vroeger?) en die was hij aan het doorkijken. Ineens hoor ik een verraste uitroep: "hé, dat klopt precies!". Hij komt met de SamSam naar me toe en vertelt wat hij daar gelezen heeft. Het is een beschrijving van de Chinese horoscoop. Eerst heeft hij opgezocht in welk jaar hij is geboren: het jaar van het Konijn. Daar staat een blokje tekst bij met Konijnen-eigenschappen: "Het Konijn is aardig en rustig. Konijnen zijn kunstzinnig. Een Konijn is bescheiden en beleefd en wil dat anderen dat ook zijn." Nou zeg, Gido ten voeten uit. Volgens hemzelf dan...
Zo te zien staan er wel meer beschrijvingen op die bladzijde die iedereen op zichzelf van toepassing vindt!

7 opmerkingen:

Nicole zei

Oh ja, die herinner ik me ook nog! Ik vond hem toen niet geweldig.
Maar leuk dat je zoon zich in de horoscoop herkent.

Karien zei

@Nicole, alleen Gido herkent zich erin hoor (wie niet?). Eigenlijk is hij weliswaar wel aardig, maar niet zo rustig. En ook niet kunstzinnig. Helemaal niet bescheiden en beleefd, en of anderen dat ook zijn maakt hem volgens mij niet zo uit...

Aritha Vermeulen zei

Haha!

Lies86 zei

Tof he dat ze zichzelf al zo goed herkennen!

Anoniem zei

Ik las je vorig stukje en vroeg mij af spreken jullie ook noors met de kids? Een geweldige kans natuurlijk om spelenderwijs een taal aangeleerd te krijgen.

Met gr Roos

RiaN zei

Sjonge, nu al zoveel zelfkennis, knap hoor!

Mellody zei

Fijn zo'n positief zelfbeeld!

Ik had vroeger een rijleraar die het wel leuk vond om met mij in discussie te gaan over het geloof. Een keer vroeg hij zich hard op af wat zo'n 'visje' op andere auto's toch betekende. Ha, was weer een mooie gelegenheid voor mij... Een week later zei hij dat hij wist waarom wij Christenen een visje hadden uitgekozen. Jezus was namelijk geboren in het jaar van de vis (!!!) ha ha..