donderdag 28 oktober 2010

Meubeldans

De uitbouw van het Achterbergenhuis is zo groot, dat de meubels er in kunnen ronddansen. Dat gebeurt dan ook regelmatig, totdat er weer een bevredigende opstelling is gevonden die het weer een tijdje uithoudt. Op dit moment zijn er grofweg vier 'hoeken' in het lawaaigedeelte:



Een muziekhoek met digitale piano, accordeon, citer en gitaren. De box staat er gezellig naast, zodat Bart degene die piano speelt, kan plagen door overal op te drukken waar hij net bijkan. Ook staat hier ons paard, een echt carousselpaard, dat ik gekocht heb van mijn eerst verdiende krantengeld in de tijd dat vooral Gido zo gek was op paarden. De bedoeling was ooit om er een hobbelpaard van te laten maken, maar het ding is zo loeizwaar, dat ik het eigenlijk een eng idee vind. Mocht iemand toch nog een tip hierover hebben, dan is die nog steeds welkom!


Tegen de lange wand staan twee zelfgemaakte speelgoedkasten, met op maat gemaakte vakken voor de IKEA-bakken met Playmobil, Knex en wat dies meer zij. Ook een bak met auto'tjes, die we elke dag in filevorm tegenkomen op de rand van de kasten. Hier kunnen we ook TV kijken, of een DVD, of uiteraard Wii-en. Op de vloer tot aan de grote schuifpui lekker veel speelruimte, zodat de Achterbergjes elkaar niet zo heel snel in de weg zitten.


Bij de Achterbergen wordt ook nog wel eens aan tafel gegeten. Meestal slechts één keer per dag allemaal samen, plus op bijzondere dagen tijdens het ontbijt. Maar natuurlijk wordt de tafel ook gebruikt om spelletjes aan te doen, of huiswerk te maken, of zo.


En dan nog steeds de computer. En het bureau. De bedoeling was om hem naar de overloop te verhuizen (zodat de kinderen niet steeds behalve hun eigen computertijd ook nog bij de broertjes gaan staan kijken en niet snel iets anders gaan doen), maar dat heeft ook weer nadelen. Bijvoorbeeld voor mezelf: ik zet graag muziek aan via de computer, en check regelmatig even mijn mail via de internetserver. Bovendien kan ik hier mooi mijn blogjes schrijven terwijl Bart rondkruipt en ik een half oog op Chris kan houden.
Boven het bureau is tegen de rechter zijwand een kapot stuk muur zichtbaar, dat moest worden opengebroken tijdens de verbouwing. Dat wacht dus op een van de volgende verbouwingen... En zo blijven de Achterbergen weer lekker bezig!

Hier eindigt de rondleiding. De themaslaapkamers boven hebben we al een keer laten zien tijdens de verbouwing, dus die kun je onder het label rondleiding hiernaast nog een keer bekijken - althans voor zover we dat de moeite waard vonden. Wie het zelf wil komen bekijken, stuurt maar een mailtje (karien.achterberg@gmail.com), dan maken we een afspraak. Doe maar gerust, dat vind ik echt leuk!

5 opmerkingen:

Wiek zei

Ha Karien, dank voor je leuke rondleiding en je uitnodiging. Ik zal er nog eens aan denken de volgende vakanties! Bijvoorbeeld als manLief wel moet werken en ik vrij mag zijn, dan lijkt het me een leuk uitje om met de motor jullie kant op te komen.... Wie weet !

Liene zei

Wow, wat ziet het er netjes bij jou uit. Weg met de rommel werpt echt zijn vruchten af, zo te zien! Leuk, een rondleiding door de vier hoeken van de kamer!

Herma zei

Altijd leuk om eens te zien hoe de ander leeft.

Groeten Herma

Anoniem zei

Hoi Karien,


ja, het lijkt mij ook leuk om eens bij je langs te komen. Hoewel...langskomen doe ik regelmatig, ik bedoel... aankomen!

laat maar weten wanneer het uitkomt!

groeten van Marijke

astridreinders zei

Dank je wel voor de rondleiding in jullie prachtige woning! En wat leuk dat je ons, als lezers zomaar uitnodigt! Wie weet maak ik er ooit gebruik van, al weet ik niet eens waar je woont...