donderdag 21 oktober 2010

Z'n gangetje

Het leven bij de Achterbergen gaat z'n vakantiegangetje. En dat is een heel druk gangetje. Toch laten we ons daardoor niet uit het veld slaan. Zoals vanmorgen, toen we lekker tot half tien in bed bleven liggen terwijl de kleine Achterbergen de benedenverdieping onveilig maakten.
Tja, als ze zeggen dat je rustig aan moet doen, dan doe je dat toch?

Bartje wil ook graag z'n gangetje gaan. Hij staat inmiddels los. Dat is snel (bijna 10,5 maand), maar nog lang niet zo snel als Chris, die op deze leeftijd al los liep. En er al een ziekenhuisopname op had zitten vanwege de hete thee die hij over zich heen had getrokken. Nee, dan maar liever je eigen tempo aanhouden Bart!

Chris kan z'n gangetje niet zo goed gaan. Het is vakantie, en alle school-Achterbergen lopen hem in de weg. Hij zal blij zijn als het volgende week is.

Irene gaat haar gangetje wel. Ze heeft een dagje geshopt in Den Haag met een vriendin, meegeholpen op het feestje, een oud-schoolgenootje bezocht en vandaag is ze bij een nichtje waar ze ook al heel lang niet was geweest.

En Jan gaat al helemaal z'n eigen gangetje. Nu hij naar het volwassenenonderwijs gaat, voelt hij zich ineens veel meer verantwoordelijk voor z'n afspraken, lijkt het wel. Zelf heeft hij een baantje opgescharreld bij een call-center waar hij tijdens zijn vrije uren terechtkan, en nu het vakantie is, is hij daar elke dag heen. 's Morgens vroeg al "want anders zou ik toch maar in m'n bed liggen". Geweldig dat het toch blijkt te kunnen - zelfdiscipline!

Zelf ben ik dolblij dat ik überhaupt m'n gangetje weer kan gaan. En weer aan het schoonmaken ben geslagen. En Irene kon wegbrengen vanmiddag. En kon koken, en de keuken weer lekker schoonmaken. Zodat ik nu met de laptop op de bank zit omdat dat been toch ook af en toe rust moet krijgen.
Nog één vakantiedagje, daarna een hectisch weekend met twee keer heen en weer rijden naar Pagedal, en daarna het normale leventje weer. Z'n gangetje dus.

5 opmerkingen:

RiaN zei

Fijn dat je al weer wat opknapt, maar zorg wel dat je aan je rust toe komt...laat dan iedereen maar even z'n gangetje gaan. Beter dan dat dat gedoe van je been aan de gang blijft en je weer een gang naar de dokter moet maken.

Nicolle zei

Hier zijn we ook gek op z'n gangetje. Al is het met twee kinderen wel eenheel ander gangetje....!
En! Onze vakantie hebben we nog voor de boeg, heerlijk!
Fijn weekend samen!!

Grtz Ieke zei

Fijne vakantie!

baasbraal zei

Ik ben het met RiaN eens!! Meer zeg ik er niet over......
Wel leuk, die motorische ontwikkeling van al die kinderen hè? Ik wam er nooit op uitgeken. Jammer dat ik nu de ontwikkeling van mijn kleinkinderen slechts brokjesgewijs meemaak.

Wiek zei

wat fijn dat Jan het zo goed afgaat nu hij voor het vavo heeft gekozen.