zaterdag 13 november 2010

Eigen belang?

Die Achterbergen toch! Eerst zijn ze met geen mogelijkheid rustig te krijgen en dwarrelen ze als rondvliegende herfstbladeren door de kamer, even later zijn ze alle vier héél rustig bezig met een blad papier. Want ik had gezegd: maak maar een verlanglijstje voor Sinterklaas...

Elwin, in de keuken, schrijft: liefe sint wilt u een pak geven van dit blad bijvoorbeeld coroder omdat u soon liefe sint bend maak ik dese tekening van u. Op de achterkant zijn verlanglijstje: waterpiestol, saklamp, surfbort, duikbril, bionecol coroder.

Elwin is trouwens goed in brieven schrijven. Hij oefent zich in elk geval danig deze week. Zo schreef hij deze brief aan zijn juf: Beste juf omdat u soon liefe juf bend schrijf ik dese brief we leeren soo veel van u, en we doen heel erg ons best ik maak deze tekening voor u. En dan onderaan de tekening met een pijltje: voor meer te lezen -> achterkant: mogen we één keer ons speelgoed meenemen ast u blieft één keer (Elwin mist het zo dat hij niet meer één keer in de week 'speelgoeddag' heeft zoals in de kleutergroepen).

Frank maakte vandaag gewoon een heel duidelijke verlanglijst, met de prijzen erbij, zodat de Sint daar vast rekening mee kan houden: Lego (vecht) (acties) € 10 - Beyblade € 10 - Playmobil schattenjagers Top agents € 25 - Hot wheels € 25 - Real constraktion € ?

Gido maakt zijn brief op de computer, dan kan de Sint het tenminste lezen: Beste Sint, Ik Gido achterberg heb ook mijn wensen voor een verlanglijstje. Maar dit keer heb ik maar één wens en ik hoop dat u die in vervulling zal laten komen. Ik wil graag het voetbalspel van FIFA11 voor de wii. Met vriendelijke groetjes van Gido.

Danny dicteert de tekst op zijn papier: Lieve sinterklaas ik hou van je. En dan tekent hij Sinterklaas. Op aanwijzingen van Irene heeft hij een kruis op de mijter getekend. En laat hij Elwin een staf tekenen. Hij denkt trouwens nog niet zo veel aan zijn eigen belang. Als de tekening al lang en breed in zijn schoentje zit, wil hij er ineens, geïnspireerd door de anderen, een verlanglijst aan toevoegen. Maar dat komt volgende week wel. Sinterklaas heeft immers nog drie weken.

8 opmerkingen:

Lies86 zei

Stomme vraag misschien maar wat is een bionecol coroder? Ben nie zo thuis in de kinderwereld en ken dit niet!
Wel heerlijk die brieven!
Sinterklaas heeft er een paar voor mij bewaard en das toch wel leuk om ooit bij een surprise weer terug te krijgen hoor!!

Judith zei

wat een leuke lijstjes!en die tekening is superleuk!

Karien zei

@Lies, Geen stomme vraag: Bionicle Corodor. Van Hero factory. Tja, 't is ook niet mijn favoriete speelgoed, maar zij zetten het wel op hun lijstje... :-)

Michelle zei

Hallo Karien, je krijgt op korte termijn zeker een mailtje van me hoor! bedankt voor je adres.. Die lijstjes zijn echt geweldig, vooral de tekening springt eruit. Ik mis het wel dat mijn kinderen nu bij de ongelovigen horen.... maar gelukkig kan ik nu mijn lol weer op met mijn kleindochter! Mag ik vragen hoe jullie Sinterklaas vieren? lootje trekken? bepaald budget of kopen jullie allemaal iets voor elkaar? wij hebben lootjes getrokken en kopen voor die persoon alleen en natuurlijk krijgt onze jongste dochter en kleindochter toch wat extraas... geen abnormale dure kado's, dat zeker niet, voor ons is het echt pakjesavond, dus veel pakje met soms alleen een pakje chocoladesigaretten erin, het gaat om het plezier en het samenzijn bij ons! een hele fijne zondag gewenst! liefs van Michelle

Karien zei

@Michelle, hoewel onze kinderen officieel ook allemaal 'ongelovig' zijn, vinden ze het toch maar ontzettend spannend om hun schoen te zetten, tot en met Gido die 11 is. Wij vieren Sinterklaas elk jaar weer anders, daar zal ik binnenkort wel eens over bloggen. Deze keer knippen we het in tweeën: 's middags cadeautjes met z'n allen, 's avonds een gezellige avond met de groteren, want de een vindt sinterklaas leuk vanwege de cadeautjes, de ander vooral vanwege de gezelligheid. Grote cadeaus hebben we wel eens gedaan, maar dan één cadeau voor iedereen, dat is nogal makkelijk als je zoveel jongens hebt met dezelfde interesses...

Mammalien zei

Schattig die liefdebrief/tekening!!

moedervanelf zei

Mijn kinderen zijn ook druk bezig, de folders van de intertoys staan vol met kruisjes, rondjes en namen! Wij maken er geen duur feest van, veel van het speelgoed haal ik van marktplaats en de kringloop en natuurlijk wel een gedicht erbij! Kennelijk vinden ze het leuk want mijn getrouwde zoon belde van de week om te vragen welke dag hij moest vrijhouden voor Sinterklaas! De jongsten hebben veel vraagtekens bij het hele gebeuren, want hoe kan het nou dat Sinterklaas vorig jaar eigenlijk gewoon hun broer Dick was en dat die nu niet kan komen omdat hij in Amerika studeert! De voorpret, daar geniet ik echt van!

Nicole zei

Wat leuk om al die verschillende karakters weerspiegelt te zien in hun verlanglijstjes!