maandag 29 november 2010

Lachen als een moeder met oorpijn

De Achterbergen zijn een stelletje lieverds. Krijgt hun moeder op vrijdag een dubbele oorontsteking, geeft niks, ze redden zichzelf wel. André kookt en ik kruip in bed. De hele zaterdag blijf ik boven, en dat is maar goed ook want de Achterbergjes beneden veranderen de hele verdieping in een soort zwijnestal. Maar, en dat is ook belangrijk, ze laten mij met rust en ik hoef lekker niks, alleen maar zwelgen in de pijn die blijft, ondanks maximale doses ibuprofen en paracetamol. 's Avonds ga ik met André naar de huisartsenpost, waar ik toch maar een kuur krijg. De volgende middag voel ik me weer wat opgeknapt gelukkig en kom beneden in een - verrassing!! - netjes opgeruimde kamer (en keuken)! Lief he.
Bij binnenkomst in de kamer zeg ik: ik voel me alsof ik twee enorme (pijnlijke) ballen aan weerskanten van mijn hoofd heb. Zegt Jan, die aan tafel z'n broertje aan het helpen is met een surprise: 'maar het is nog geen kérst'!
Oei, lachen doet nog steeds pijn...

12 opmerkingen:

gerrie zei

Karien,
Beterschap!!!!! Oorpijn is zo'n misselijkmakende pijn. Wat een ellende, moeder zijn en ziek, zwak en misselijk. Dit was dus een weekend thuis en geen Oost Groningen avontuur. Ook jammer. Goed uitzieken hoor, laat je maar eens verwennen door je mannen.
Hartelijke groet en tot laters
Gerrie

Judith zei

Nou nog van harte beterschap en hang die ballen maar in de boom of zo, maar laat ze niet meer in je hoofd zitten he...veel te gezellig met z'n allen beneden

Corrie zei

Oorpijn is echt nare pijn.
Gelukkig is er liefde, humor en antibiotica.
Hopelijk knap je snel verder op.
Fijne week.
grtjs.

Herma zei

Wat vervelend, daar kun je je erg beroerd van voelen.
Hopelijk is het nu snel over.

Groeten Herma

plukdedagsandra zei

Dat kan een mama wel missen. Veel beterschap!

Anoniem zei

Oorpijn is een vervelende zeurende indringende pijn! Hopelijk ben je snel weer beter! Vooral voor jezelf maar ook voor je gezin, alhoewel blijkt dat ze zich zelf wel kunnen redden, als de nood aan de man komt.
Beterschap!
Mariam

Karien zei

Inmiddels gaat het alweer een heel stuk beter hoor! De kant die het eerste pijn ging doen is nu een heel stuk beter, de andere kant komt daar een dag achteraan. Met pijnstillers is het inmiddels goed te doen, de koorts is weg, dus alles net weer op tijd aan kant voor de verjaardag van Danny morgen!!

YKO zei

Nog maar even beterschap, en alvast een fijne verjaardag vieren met z'n allen.

Groetjes Ineke

hartelijk zei

Lieve kinders, moeders weer aan 't lachen maken...;)
Blij dat het weer opknapt, fijne verjaardag met danny morgen!

mamaeer zei

Nou, hoop dat je snel helemaal opgeknapt bent!
En wat lief dat ze het zo opgeruimd hebben....
had je ze voor (laten) beried(en) op je 'terugkomst'?

mamaeer zei

fijne verjaardag morgen....
en dan volgende week weer een....
je hebt het er maar druk mee, nou dan hoop ik dubbel dat je snel opknapt!

tim en lucas zei

ow help een dubbele oor ontsteking.
wel fijn dat de kids en man zich zelf vermaken beneden en jij lekker rustig boven kon uitzieken.