zaterdag 18 december 2010

....

In alle stilte mocht ik vanmorgen de hele krantenwijk doen (in plaats van Jan en Harry) in een witte wereld. De sneeuw was zelfs op de straten van ons dorpje nog wit. Genieten!!

Onze oudste drie zijn naar Pagedal voor een gemeentekerstfeest voor de jeugd uit heel Nederland. Voor de eerste keer wordt dit landelijk gevierd in plaats van elke plaats apart, en ze hebben er enorm naar uitgekeken. Geen wonder ook: natuurlijk wordt er gezongen en krijgen ze Gods woord te horen, de boodschap in een overwinningsgeest die hen hoop, geloof en kracht geeft voor de omstandigheden die zij tegenkomen. Maar in diezelfde gezegende sfeer gaan ze nog zoveel meer doen: twee workshops mochten ze kiezen uit een groot aanbod (lastig kiezen hoor), natuurlijk gaan ze samen ook eten, en er staat nog meer op hun programma waarover wij hier pas achteraf zullen horen wat het precies inhield.

Voor mij als bange sneeuw-chauffeur werd ook weer voortreffelijk gezorgd: ik hoefde de kinderen niet naar de eerder afgesproken plek te brengen, maar ze werden hier voor de deur opgehaald door zo'n stoere kerel die het juist leuk vindt om met zijn auto te glijden... verschil moet er zijn!
Het was maar goed ook dat ik niet weg hoefde, want in de stad stond al het verkeer muurvast en Gido, die met de moeder van een klasgenootje hier uit de straat was meegereden naar de bruiloft van zijn juffrouw (ja, die hoefde ik gelukkig ook niet weg te brengen en te halen!), kwam ook ruim twee uur later thuis dan gedacht.
Last but not least: laat ik nou afgelopen donderdag de boodschappen al in huis gehaald hebben zodat ik vandaag weer niet hoef te rijden - helemaal geweldig!

En hierna zien we wel weer.

4 opmerkingen:

Marijke, ass-forum zei

Hoop dat de kinderen een fijne dag hebben.
En wat een lieve moeder hebben ze toch, die in dit weer nog wel, de krant gaat rondbrengen.
Leuk om jullie weblog bij te houden, want er is steeds weer wat nieuws geschreven.

Nicole zei

Dat klinkt heel bijzonder, zo'n landelijk kerstfeest. En fijn inderdaad dat de kinderen werden opgehaald. Ik ben ook geen fan van rijden met dit weer.

hartelijk zei

Alle reden om te genieten ...
't is je écht gegund!
Is het nou alweer een jaar yerug dat je die prachtige jurk hebt gemaakt?
fijn weekend!
Adriana

gerrie zei

Het is bij jullie niet plezierig. Wel mooi de vers gevallen sneeuw, maar........hier ligt het al wat langer en het is platgereden en erg glad.
Ik hoop dat ze zonder problemen weer thuis mogen komen. Want er wordt hier slecht gestrooid.
Hartelijke groet en tot laters.
Een goed weekend
Gerrie oet Pekel