zondag 5 december 2010

Boetseren met marsepein

Dit weekend is er heel wat geboetseerd bij de Achterbergen. Gisterenavond met taaitaai-deeg (waarvan het recept in de Allerhande stond), wat een groot succes was. Eerst poppetjes, jachtluipaarden, Pacmans enz. maken, daarna 12 min. in de oven, en daarna wachten tot ze genoeg afgekoeld zijn om op te eten...
Vandaag hebben we een aardige hoeveelheid tijd gebruikt om te boetseren met de marsepeinstaven die we bij de supermarkt hadden gekocht. Mengen gaat heel aardig met marsepein, dus hadden we behalve rood, wit, geel en bruin ook nog oranje en roze. De Achterbergen blijken behoorlijk creatief te zijn. En boetseren is extra leuk als je het doet met eetbaar spul. Maar soms wordt het zielig om je creatie op te eten (hoewel André hem om op te vreten vindt):

6 opmerkingen:

Purperpolletje zei

O, ja, wat een ontzettend mooi kindje is dat geworden. Voorlopig niet opeten, hoor! Is er ook een wiegje voor gemarsepeinboetseerd?

Marianne zei

Wow, wat een prachtig figuurtje is dat geworden! Slim om er een foto van te maken. Creatieve kids heb je hoor! Twee van mijn dochters hebben eens een workshop 'boetseren met marcepein' gedaan. Het thema was 'herfst' en ik herinner me een heel lief eekhoorntje. En het bleek net zo eenvoudig te zijn als met klei. Alleen... ze lusten hier geen van allen marcepein, dat is dan wel weer jammer, want dan gooi je het daarna dus weg. Is het duur in aanschaf?

Anoniem zei

wat zijn julli een fijn gezin ik lees iedere dag wat julli beleven geweldig groeten uit de betuwe

Marti zei

wat mooi zeg! Ik ben nog niet zo ver met boetseren haha. Vind dit erg knap van jullie!

Grtz Ieke zei

Wow!

mamaeer zei

Ja, dat is inderdaad erg knap!!!
Ik ben er gewoon jaloers op, zeg!