donderdag 2 december 2010

Held op sloffen

Soms wil ik nog wel eens voor heldhaftige - oftewel extra lieve - moeder spelen. Bijvoorbeeld als het héél koud is (gisteren) en André niet weg hoeft. Gisteren leek het daarom wel een taxibedrijf bij de Achterbergen. Irene en Harry (en een schoolgenootje hier uit de buurt) werden prinsheerlijk naar school gebracht en 's middags weer gehaald (15 km), Jan werd met fiets en al naar de grote stad gereden (ook 15 km), zodat hij 's avonds met de wind mee terug kon fietsen, het kon niet op.
Vandaag bleek ik een held op warme sloffen te zijn - het sneeuwde... daar zinkt mij de chauffeursmoed van in de schoenen. Wat vind ik het eng om achter het stuur te zitten en over besneeuwde wegen te rijden, helemaal als de auto af en toe een  beetje wegglijdt...
Vandaag ben ik dus een keiharde moeder, die haar kinderen met hun fiets naar school stuurt.

En toen bleek Irene vanmorgen mee te mogen rijden met het schoolgenootje die vandaag gebracht werd. En vond Harry het helemaal niet zo erg om te fietsen. En deed Jan de muts op die ik op de valreep nog voor hem gekocht had. En wilde André in de lunchpauze de jongens halen. En daarna brengen. En viel het allemaal dus toch nog mee.

Totdat ik de jongens om drie uur ging halen... brrrrr, ik vind het toch maar niks! Held op sloffen!

7 opmerkingen:

Aritha Vermeulen zei

Ik ben ook zo'n held op sokken. De kleintjes heb ik gehaald en gebracht. GJ van 16 fietst 25 kilometer naar A'foort. Brrr. Ine ook maar zij kwam terug omdat haar achterwiel niet meer draaide door de sneeuw. Ze had ook maar 2 uur les. Met de bus? Hoe moet dat mam???

Judith zei

nou ik durf hier echt niet te fietsen hoor. teveel sneeuw op de weg.morgen gaan we mooi lopend naar de peutergym....dan maar wat eerder weg.poeh wel een eind fietsen zeg in de sneeuw zo naar school, maar ja in de auto lijkt me ook best eng

plukdedagsandra zei

Wij wonen dus naast de school :). Wat een luxe hé.

JenS zei

Held op Crocs zal je bedoelen...

Grappig, ik voel me safer in een auto op 4 wielen dan op een fiets met 2.
Wel langzaam en voorzichtig rijden, en veeeel afstand houden want niet iedereen denkt na en is zo voorzichtig als ik.

Maar goed, je moet nog even Karien, want de sneeuw is voorlopig nog niet weg!
Misschien helpt het als je stevige snowboots aantrekt, dan voel je je meteen geen held op sloffen meer ;-)

gerrie zei

Karien,
Ik heb door mijn werk 's avonds alle soorten weer gehad die je maar bedenken kunt. Maar het was voor mij; zachtjes aan en ik heb vier wielen om te glijden en staal om me heen. Maar als het glad was dan reed ik liever een ommetje dan langs het water, dat geef ik toe.
Hartelijke groet en tot laters
Gerrie

Nicolle zei

Hier ook niet zo'n held. Al durf ik met de bolderkar nog wel oppad met de kinderen.

En nog even wat betreft de held op crocs. Ik moet even iets recht zetten. Ik heb hele mooie winterlaarzen gevonden van dit "lelijke" merk. Dus vanaf hopelijk volgende week ben ik ook in het bezit van een paar crocs.
De reactie op het stukje over jou crocs kun je dus als niet geschreven beschouwen.

En dan als laatste nog van harte met jullie tevreden zoon! Hij heeft een fijn karakter als ik dat zo lees.

En nu ben ik weer helemaal bij...

tim en lucas zei

hier vandaag door de sneeuw gefietst.
Geef mij maar een auto als er sneeuw licht.
als dat glijd en je rijd langzaam heb je alleen blik schade en zelf niets en je zit ook nog eens lekker warm. Helaas heeft manlief de auto mee elke dag.
vorige jaren was ik aan huis gekluisterd met dit weer zeker als het t ever was voor de fiets . maar dit jaar heb ik een fietskar . dus de kids in de kar en mama fietsen. als ik onderuit ga dan ben ik het alleen en niet de kids en de fiets glijd minder snel weg omdat hij minder zwaar is.