donderdag 27 januari 2011

Beroepskeuze

Bij de Achterbergen gaat niet alles op de geijkte volgorde. Zo is onze derde het eerst aan de beurt om een beroepsopleiding te kiezen. Gisteravond ben ik met Harry naar een voorlichtingsavond op school geweest, waar diverse opleidingen hun mogelijkheden lieten zien. Harry had wel interesse in een MBO-opleiding Zorg en welzijn, dan kan hij bijv. activiteitenbegeleider worden bij bejaarden of gehandicapten, en dat vindt hij echt leuk. Of hij kan een ICT-opleiding doen: systeembeheer, netwerkbeheer, webdeveloper etc. etc.
Vanmorgen bracht ik de vier jongere broers van Harry naar hun school en vertelde hen wat over gisteravond. Dat Harry met bejaarde mensen of gehandicapten zou willen werken, of iets met computers. En ik vroeg wat zij dachten dat hij zou gaan doen.
Klinkt het in koor: "iets met computers".
Verbaast me ook niks eigenlijk...

PS De camera doet heeeeel raar. Zodra ik aan André wil laten zien wat er misgaat, doet hij het gewoon... Ik blij, maak ik weer een foto, is het weer zo raar: allemaal strepen erop en veel groen. Maar soms dus wel goed.

5 opmerkingen:

Lies86 zei

Of een combinatie, computermeneer in een instelling voor gehandicapten/bejaarden!

Collie-Collie zei

Ik ben blij dat bij ons een beroepsrichting kiezen, nog even ver van mijn bed show is!!

Groetjes, Collie

Marianne zei

Spannend, zo'n beroepskeuze! Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Voor ons ligt het nog ver weg; wij zijn nu bezig om voor het eerst een middelbare school te kiezen. Al denkt onze bijna-12-jarige al wel hevig over de toekomst na. Ze is vooral bezig met de vraag hoe ze zoveel mogelijk interesses in 1 beroep kan proppen;-)

Judith zei

lijkt me best moeilijk hoor een keus maken daarin.gelukkig duurt t hier ook nog erg lang

Mellody zei

Harry lijkt mij, door de foto's en stukjes heen, een mensen mens. Zorgzaam. Ik ben benieuwd wat het gaat worden...
En verder zit er dus niks anders op dan dat André de foto's maar moet maken ;-)