zaterdag 29 januari 2011

Een half uurtje jarig

Bij de Achterbergen is het soms wel erg druk, en de afspraken trekken zich niet veel aan van verjaardagen. Wat wil je ook, met elf verjaardagen per jaar... Gisteren was er daarom alleen gelegenheid om cadeautjes te geven in een gestolen halfuurtje aan het eind van de middag. Maakt niet uit hoor, morgen komen mijn ouders, dan bak ik een suikervrije kruidkoek (recept volgt??) en dan vieren we het nog een keertje.

Neemt niet weg dat het wel een heel feestelijk halfuurtje was: zoals vaak het meest praktisch is, geven de Achterbergen ook verjaardagscadeautjes op volgorde van leeftijd, van jong naar oud. En dat was genieten. Ten eerste al van vijf mannen op een rijtje op de bank (foto mislukt...), dan van Bart die mij een cadeautje kwam geven en het vervolgens weer terug wilde pakken, van Chris die het wel heel lastig vindt om 'hartelijk gefeliciteerd' te zeggen, van Danny die op school een mooie Bob de Bouwer kleurplaat had gemaakt en die thuis nóg mooiere tekeningen voor me maakte, van Elwin die me een extra knuffel gaf, van Frank en Gido, die 's middags na school met André de cadeautjes waren gaan kopen, van Harry, die me 's morgens geen blik had waardig gekeurd, maar 's middags met een big smile en een dikke knuffel voor mij uit school kwam (en met een zelfuitgezocht cadeau: een pastakookboek), van Irene, die iets had willen kopen 'waar ik echt wat aan had', maar in plaats daarvan met een beeldje van een harpspelend engeltje aankwam - alsof ik daar niets aan heb - nu kan het mooi staan wezen op de schouw of op de slaapkamer. Van Jan, die 's avonds pas thuiskwam en die voor mij - verrassing verrassing! - een flesje Cool Water van Davidoff had gekocht.
En natuurlijk van André, niet zozeer vanwege een bijzonder speciaal cadeau, maar gewoon om wie hij is.

Ik weet niet of het nog nodig is om te zeggen, maar ik doe het toch maar: ik hou van ze allemaal!!!

10 opmerkingen:

Wiek zei

Hieperdepiep Hiera, Karien van harte! Met je verjaardag en met hè fijne gezin. Stuk voor stuk zijn ze uniek en bijzonder en wat laat je ons meegenieten!

Mellody zei

Van harte gefeliciteerd!
Leuk al die kadootjes, nog leuker het besef dat je zoveel mooie en lieve mensen/kinderen om je heen hebt ;-) Ik wens je nog vele jaren in gezondheid, gezegend en genietend van je gezin.

Ellen zei

Hartelijk gefeliciteerd!!!

Marianne zei

:-))

En nog van harte gefeliciteerd! Vandaag ook nog een gezellige dag gewenst met je ouders erbij!

Marianne zei

En dat het mooiste je houd van allemaal,en geniet van de aandacht die je even van ze krijg.
Nog van Harte gefeliciteerd.

Collie-Collie zei

Van harte gefeliciteerd. En wat lekker genieten zo van iedereen en dan cadeautjes en knuffels te krijgen!

Een heel fijn weekend.

Groetjes, Collie

hartelijk zei

Hartelijke Felicitaties!

Anoniem zei

Hallo,
Dat recept van een suikervrije kruidkoek wil ik wel heel graag hebben, dus hopenlijk zet je die op je weblog. Ik heb er tot op heden geen gevonden. Voor leuke ideeën voor suikervrije recepten kijk ook eens op: http://suikerwijzer.nl/
mvg
Ida

nicolle zei

Wat een mooi stukje tekst! Nog van harte en vele fijne jaren gewenst!

roos zei

Van harte gefeliciteerd!

En wat klinkt dat weer gezellig en lief!!

Met hart Gr. Roos