zaterdag 8 januari 2011

Het goede voornemen na 1 week

Na een week is het goede voornemen nog steeds springlevend. Of het al geholpen heeft fitter te worden, weet ik niet, want een fikse verkoudheid plus drie half-slapeloze nachten gooien op dat gebied flink veel roet in het suikerloze eten.

De weegschaal was na deze eerste week wel bijzonder vriendelijk. Cijfers noem ik nog niet, maar ik houd ze wel bij, en stop ze in het vat waar ze niet verzuren.
Honger heb ik totaal niet gehad, maar ik houd me wel aan een strak schema, dat werkt voor mij toch het allerbeste. Want hoewel mijn voornemen alleen inhield om zonder suiker te eten, is het tweede doel toch ook wel om behoorlijk af te vallen en weer in een gezonde BMI terecht te komen. Want ook al wordt mij vaak gezegd dat ik niet dik ben, het BMI was bijna 30... op 1 januari 2011.

Voor degenen die willen weten welk eetschema bij mij zo succesvol is:

ontbijt: thee
havermout van 34 g H-O met 16 g rozijnen, gemaakt met water (wie vindt dat nou lekker??? ik!)

rond 10 uur:
2 grote koppen koffie met flink veel hete melk

lunch:
drie volkoren boterhammen met mager en suikerloos beleg: marmite, appelstroop, fruit, rauwkost
thee

in de middag:
fruit en thee

diner:
hetzelfde als de andere Achterbergen, maar dan één flinke maaltijd (en niet als het erg lekker is nog een bord), en zonder suiker. Dus eerst voor mezelf een bord opscheppen en daarna appelmoes door de rodekoolstamppot.
geen toetje

maar wel twee grote koppen koffie met veel hete melk

en 's avonds nog wat spa rood, gewoon water of thee

5 opmerkingen:

Marijke zei

Ontbijt lust ik niet (want geen rozijnen), maar verder kan ik zo met je mee-eten. Je kan ook appels doen bij de rode kool, dan is het toch lekker zoet, maar heb je geen suiker gebruikt.
Of je dik bent, zegt niet alleen de weegschaal hoor. Je hebt ook je eigen gevoel. Goede dat je ook daar op let.

Akelein zei

Hoezo 34 gr. en 16 gr? Waarom niet 35 en 15?
Ik eet 's morgens vaak brinta. Maar dat zal wel niet mager genoeg zijn. Mijn BMI is ook veel te hoog, maar ik heb totaal geen discipline w.b. eten:-(
Veel succes!

Karien zei

@Akelein, haha, ja, hoezo nou wel het een en niet het ander... onze weegschaal weegt per 2 gram, that's why. En die rozijnen weeg ik tegenwoordig mee tot 'ie op 50 staat omdat ik dan weet wat ik binnen heb en de weegschaal toch al aan stond.
Maar Brinta is volgens mij helemaal prima! Of doe je er een grote schep suiker door?

Karien zei

Trouwens, het is 34 gram omdat het gemaakt wordt met 250 ml vocht. En dan is het niet te dik of te dun. Ik maak de havermout lekker makkelijk in de magnetron.

tim en lucas zei

wat een goed voor nemen.

ik ben afeglopen augustus begonnen. Ik was 75,5 kilo . ik ben gebonnen met elke 4 werk dagen een half uur te joggen ( achter de wii met wii fit) inmiddels heb ik dat opgeschroef tot een uur joggen.

daar naast eet ik smorgens met de koffie en met de luch 2 broodjes. daanra na het sporten( da doe ik als de kids op bed liggen tussen de middag )een bortje sla en dan savonds warm eten inderdaad een bord. en dan met de koffie savonds magere yogerd met fruid.

en ik ben nu 63,5 kilo dus het gaat goed.