zaterdag 15 januari 2011

Het goede voornemen na twee weken

De eerste week schoot de weegschaal elke dag ruim een halve kilo naar beneden. Aan het eind van de tweede week stond hij drie dagen op dezelfde waarde. Het is maar goed dat dat niet het hoofddoel is van Het Goede Voornemen! Volgens mij kan ik het zo goed volhouden, omdat mijn succes niet afhankelijk is van de weegschaal. Mijn succes is afhankelijk van het elke dag geen suiker eten, en dat gewoon de volgende dag weer, tot het jaar voorbij is. En dat er inmiddels toch al zes (!) kilo af is, is heel mooi meegenomen. Het zou toch wat zijn als het met die snelheid het hele jaar zou doorgaan - dan zat ik in de zomer in de min!

Zo, en nu een druk weekend bij de Achterbergen. Twee keer ga ik naar Pagedal op en neer rijden, vandaag met een paar van de oudste kinderen (omdat daar vanavond jeugdsamenkomst is), en morgen samen met André en de jongere jongens en wie weet weer de oudste kinderen. Geestelijk opladen, veel kunnen horen (in elk geval vandaag zonder die druktemakertjes van ons) en veel mensen spreken.
Jullie wens ik ook een heel goed weekend!

10 opmerkingen:

moeke Vera zei

al 6kg verloren in amper 15dagen????????????
Dat kan toch niet met een 'gewoon dieet'?

Mss kan je ons enkele tips geven. Bij mij moet er 'amper' 6kg af, maar het lukt helemaal niet ... :-(

Aritha zei

Suces! Dat wordt een druk weekendje!
Goed resultaat: 6 kilo.

Kopka zei

Fijn dat je bij je goede voornemen ook nog het voordeel van minder kilo's krijgt! En je wordt er alleen maar gezonder van!

Rebecca zei

zeker een leuke bijkomstigheid geen suiker eten en lekker veel kilo' kwijtraken.
zou je nog wat meer kunnen vertellen wat dan je alternatieven zijn?
er zit echt bijna overal suiker of glucose in.
tja ik vind ook zo vel lekker dus dat zal mijn probleem zijn.
suiker gebruik ik alleen in koek en zoin meer dingen die ik zelf bak ik gebruik mijn suikerpot al een meer dan een half jaar niet meer en bij mij is er echt geen 6 kilo af...
stiekem toch een beetje jaloers hihihihi

Anoniem zei

Hallo Karien
waar is het Pagedal?Het klinkt allemaal heel erg leuk!
je hebt een leuke blog!
groeten Henny

Anoniem zei

Hallo Karien
waar is het Pagedal?
Ik lees je blog graag
groeten Henny

Anoniem zei

Hoe eet je dan geen suiker?wel 3 maaltijden en 3 tussendoortjes,maar dan geen koekjes,en bak je zelf dan wat,bv met agavesiroop?Wel te gek dat je 6 kilo kwijt bent(chips zit ook suiker in)Heb je dan wel lekkere hapjes achter de hand?Groetjes Anne-Mae

Jantine zei

Ik wou dat dat bij mij zo was. Ook ik moet eigenlijk de witte suikers mijden, ik ben er erg gevoelig voor en wordt er o.a. erg slaperig van, maar zo snel val ik niet af als ik ze laat staan... helaas... de eerste 1 a 1,5 kilo wel, allemaal vocht dat ik vasthoud door de suiker, maar daarna is het helaas gedaan... Geniet er maar van dat het lukt, dat is heel knap! Ik ga proberen je voorbeeld te volgen!

Karien zei

Beste vragenstellers, ik weet ook niet hoe het komt dat het zo razendsnel ging in het begin, maar het was wel leuk! Nu gaat het langzamer, en hoop ik op een pond per week, dat is ook heel wat beter voor je hoor!
Juist omdat suiker bijna overal in zit, eet ik dus gewoon strak volgens het schema dat ik vorige week op het weblog heb gezet. En het bevalt me absoluut het beste om me daaraan te houden - je lichaam raakt eraan gewend en je hebt geen hongergevoel. Mijn ervaring is dat als je ervan afwijkt en tussendoortjes (weliswaar zonder suiker) gaat eten, dat je dan na een poosje een knorrende maag hebt. Dat doe ik dus gewoon niet. Toch eet ik in die drie maaltijden (plus tussendoor fruit) volgens mij voldoende. Eigenlijk is het gewoon een gezonde levensstijl die je wilt volgen en heet het geen 'lijnen'.
Het valt dan trouwens wel op hoe vaak je iets afslaat omdat het niet binnen je eetritme past - maar gelukkig vindt niemand dat erg!

Judith zei

wow 6 kilo is al heel wat zeg!