vrijdag 28 januari 2011

Papieren in orde - week 9

Ja, ik weet het, vorig jaar was ik ook jarig op 28 januari tenslotte, maar het is nu vrijdag en het huishouden trekt zich van verjaardagen niets aan, dus blog ik toch maar over de papierwinkel. Trouwens, mijn verjaardag wordt op z'n vroegst bij het avondeten gevierd, dus er valt toch niet veel te melden.

De Huishoudcoach zegt je in week 9 om voor de derde keer je administratie-halfuurtje te houden. De kans is zelfs groot dat je aardig bent bijgewerkt inmiddels. Daarom mag je deze week een begin maken met het opzetten van je bewaararchief. Volgens haar aanwijzingen liggen er al weken L-mapjes met gesorteerde bewaarpost klaar, en vijf van die mapjes geef je deze week een ordner of een hangmap, en daar maak je dan een mooi labeltje voor.

De Achterbergen hadden eigenlijk al een goed functionerend bewaararchief. In de huiskamerkast een aantal onderwerpen: autoverzekering, zorgverzekering, nog meer verzekeringen, en bijv. afschriften (al krijgen we die nu niet meer over de post opgestuurd). In het kantoortje hebben we van die mooie hangmappen, en daar bewaart André een deel andere papieren: elk kind heeft een map bijvoorbeeld, en alles wat met het huis te maken heeft.
Eigenlijk zou ik tijd moeten vrijmaken om dit bewaararchief eens een keertje door te spitten op papieren die inmiddels wegkunnen, zoals polissen die vervangen zijn, maar dat stel ik lekker nog even uit...

7 opmerkingen:

astridreinders zei

Van harte gefeliciteerd Karien! Ik hoop dat het een gezellige avond mag worden. Herkenbaar hoor, dat de verjaardagen van de 'groten' pas rond de avond gevierd worden.

YKO zei

Van Harte Gefeliciteerd met je Verjaardag
Gods Zegen toegewenst met je gezin en allen die je dierbaar zijn

Groetjes Ineke

Ciska zei

Van Harte Gefeliciteerd!

arianne zei

Hartelijk gefeliciteerd en een gezellige avond!

Arianne

Marijke zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een goed en gezond nieuw levensjaar toegewenst met allen die je lief en dierbaar zijn.
Mariam

RiaN zei

Hartelijk Gefeliciteerd, Karien!