zaterdag 1 januari 2011

Roerige jaarwisseling

Voor het eerst in ons huwelijk hadden we iemand die flink ziek was tijdens de jaarwisseling. En dan niet een van de kinderen, nee, André, die volgens mij nog niet eerder dit jaar ziek is geweest, besloot plotseling dat hij nog een paar dagen in bed liggen tegoed had. En daar begon hij drie dagen geleden mee. Gisteren werd het alleen maar erger, dus moest de rest van de Achterbergen creatief gaan nadenken over wat we zouden doen.
Nou, het lukte wel hoor. Jan heeft oliebollen gebakken, nadat ik een recept uit de Telegraaf voor appelbeignets (met bladerdeeg) had uitgeprobeerd - met succes trouwens.

Toen het donker genoeg was geworden, gingen de meeste Achterbergen naar buiten om kindervuurwerk af te steken. Ze sloofden zich enorm uit voor het kleine prinsje, dat achter de schuifpui naar hen stond te kijken. En er niets aan vond. Tja, het is ook al zijn tweede jaarwisseling - hij had het allemaal al een keer meegemaakt.

Zonder André was het wel hard werken om de ruzies op te lossen die af en toe ontstonden... Niet dat het er zoveel waren, maar ja, als je probeert om de gemoederen te bedaren die bij sommige Achterbergen nou eenmaal wat sneller dan bij anderen zeer verhit raken, dan gebeuren er ook weer dingen achter je rug.
Bijvoorbeeld een Chris die de hele bus met poedersuiker over de oliebollen uitstrooide...



Meestal blijven alle Achterbergen (behalve de baby van het jaar) de hele avond op met oud en nieuw, maar omdat André nu ook al op één oor lag, brachten we deze keer toch maar Elwin, Danny en Chris naar hun nestje. Ik bedoel: Jan deed het. Zit hij meestal op zijn eigen kamer, bij situaties als deze, waarin hij ziet dat ik zonder André ben en best een hulp kan gebruiken, springt hij dan zomaar bij. Echt geweldig, hoe hij de jochies naar bed heeft gebracht, en later op de avond met de andere broers vuurwerk heeft afgestoken in de tuin.
Tussendoor hebben we met de overgebleven Achterbergen de (feestelijke) uitzending vanuit Noorwegen bekeken. En zo kwamen we de avond toch nog heel prettig door!

EN DAN WENS IK JULLIE NU EEN FANTASTISCH GOED NIEUW JAAR TOE!!!

10 opmerkingen:

The Dutchess zei

Het eerstste blogje in t nieuwe jaar..en ben ik de eerste die t leest..? Ik Wens jullie een geweldig jaar toe..groet uit Apeldoorn..(en beterschap met de zieke)

Wiek zei

Lieve Karien, voor jou, André en jullie kinderen en andere naasten de beste wensen voor het komende jaar!

astridreinders zei

Karien, voor jullie allemaal ook de allerbeste wensen voor 2011. Dank j wel voor het meelezen dit jaar en ik hoop ook in 2011 van jouw stukjes te mogen genieten.

Kopka zei

Gelukkig nieuwjaar!!

Wat een heerlijk logje om te lezen, ik word er vrolijk van. Zo mooi om te lezen hoe Jan bij sprong.

baasbraal zei

Pffff, ja, dat valt niet mee als er dan ineens iemand uitvalt! Gelukkig heb je een kanjer van een zoon die gewoon alles van zijn vader overneemt. Een heel fijn Nieuw Jaar toegewenst en beterschap voor André

Corrie zei

Een goed 2011 toegewenst.
Jan is een HELD!
Beterschap voor je man.

Mammalien zei

Het allerbeste gewenst voor jullie allemaal!

Anoniem zei

Een gezegend en gezond 2011 voor jou en je gezin, beterschap voor André!
Jan is een kanjer!

Mariam

Nicolle zei

Ook ik wens jullie een heel goed 2011 toe. En dat ook dit jaar de juiste dingen op de juiste momenten op jullie pad mogen komen! Ik lees graag weer mee!

Nathalie zei

Jullie ook een zeer voorspoedig en gezond 2011 gewenst.