dinsdag 8 februari 2011

Achterbergse conversatie op z'n wazigst

Lang niet alle Achterbergen staan bij het afgaan van de wekker direct helder naast hun bed. Gido wel. Vannacht kloste hij, vol in de kleren, met veel lawaai de trappen af, tot hij er door zijn wakker geworden moeder op werd gewezen dat het nog láng geen tijd was. Ik heb niet op de wekker gekeken, hij daarna wel: het was ongeveer 1 uur...
Maar goed, daar gingen we het dus niet over hebben. Er zijn ook andersoortige Achterbergen, die heel lastig wakker te krijgen zijn. Meestal zorg ik de avond van tevoren dat ik weet hoe laat de desbetreffende eruit moet, maar soms kruisen onze wegen elkaar niet 's avonds, en dan kun je de volgende conversatie verwachten:

Ik: Hoe laat moet je vandaag naar school?
Puber-Achterberg: Anderhalf uur.
Ik: Dat is onzin.
Puber-Achterberg: Nee, dat is geen onzin. Eén uur en 56 minuten.
Ik: Nou, ik kom straks wel even terug.

Een uurtje later:
Ik: Hoe laat moet je vandaag naar school?
Puber-Achterberg: S.I.
Ik (onverstoorbaar): Hoe laat moet je weg?
Puber-Achterberg: Kwart voor twaalf.
Ik (altijd ff checken!!): Hoe laat zal ik je wakker maken?
Puber-Achterberg: Elf uur.

Hehe. Dat wilde ik weten.

8 opmerkingen:

Collie-Collie zei

Hahaha, superconversatie... ik kan gelukkig bij de oudste twee in hun school zelf inloggen om te kijken hoe laat ze naar school moeten c.q. er wat uitvalt... héérlijk!

Groetjes, Collie

Marianne zei

haha....die van mij zijn altijd voor de wekker wakker ( maar dat zijn dat ook nog geen pubers.......;-) )

Zandvoortjes zei

Hoi Karien,

Ik lees je blog met plezier!

Wil je ook volger van mijn blog worden?

Groetjes,
Christien

Ellen zei

Ohhh wat ben ik blij dat we hier bloktijden hebben op school, dus op de basisschool iedere dag om 8.00 schoolbegin en op de middelbare school iedere dag om 7.30 schoolbegin.

Karien zei

@Ellen,deze puber heeft een aantal jaren middelbare school achter de rug waarbij hij zo goed als nooit op tijd kwam. Ik ben dus wel blij met deze relaxte schooltijden!

Nicolle zei

Soms kijk ik er naar uit dat ze wat groter zijn, maar heel vaak ook niet...

gerrie zei

Onze kinderen zijn volwassen en de deur uit. Maar het niet of te laat uit bed komen kennen we niet. De ijzeren regel hier was; één keer roepen en kom je ontbijten. Zo niet dan sta je de volgende dag om zes uur naast je bed en ga je voor schooltijd klusjes in/om het huis doen. En als de schooltijd pas om een uur of elf was.....pech gehad; wij moeten ook op tijd aan de slag. Nu hebben ze er alletwee profijt van, ze worden altijd op een vaste tijd wakker.
Hartelijke groet en tot laters
Gerrie

Nathalie zei

Dit zijn toch standaard conversaties? Hier gaat het niet anders. Een "normaal en duidelijk" antwoord, dat zou pas uniek zijn. :)

Ik wens jullie een heel fijn weekeinde!