vrijdag 18 februari 2011

Voorjaarsvakantie!

De Achterbergse lagere-schooljongens hebben vandaag al vakantie. Hun juffrouwen niet, die hebben vandaag studiedag.
Vanmorgen hebben we een soort vergadering met elkaar belegd, waarin we het hebben gehad over wat een huishouden inhoudt: dat zijn alle mensen die met elkaar in hetzelfde huis wonen. En het huishouden dóen dan, wie moet daarvoor opdraaien? Daar waren ze het eigenlijk allemaal wel over eens, dat moeten die mensen met elkaar doen. Ook bij ons. En toen heb ik een lijstje gemaakt met alle dingen die elke dag moeten gebeuren deze vakantie, en we maakten de afspraak dat als we dat lijstje samen afwerken, dan blijft er ook tijd over om iets leuks te doen elke dag. Lees: iets bijzonders te eten. Een stapeltje kookboeken kwam op tafel en in een mum van tijd lagen er acht opengeslagen boeken. Het wordt een lekkere week!
Gido had een recept voor appelbootjes uitgezocht, met bladerdeeg en appel. Omdat we de ingrediënten al in huis hadden, zijn we daar maar gelijk mee begonnen. Eerst natuurlijk de keuken opruimen (dat stond op het lijstje), en daarna aan het werk.

De Achterbergen wensen alle bloglezers ook een hele fijne vakantie!

9 opmerkingen:

Joke zei

Hoi Karien,
Op dezelfde manier probeer ik het in mijn huishouden op de zaterdagen te doen, dan ben ik 's avonds ook vrij...Ben begonnen met het lezen van je huishoudblogjes, leuke tips! Vooral die van 15 min. per dag voor die grote klussen, die ga ik zeker toepassen!

Marijke zei

Een leuk begin van de vakantie.
Hopelijk lukken de leuke dingen, naast de klusjes.

By Ieke zei

Op die manier begint de vakantie wel lekker, zeg!

Een fijne vakantie!

Anoniem zei

Wat een goed idee!
Wij hebben nog geen vakantie nog een hele week naar school. Maar dan ga ik dat ook doen.
Fijne vakantie!
Groetjes, Ciska

Marianne zei

Zo doen wij het inderdaad ook in de vakanties en ook op zaterdag. Die appelbootjes zien er lekker uit zeg! Wil je vertellen hoe je die maakt?

Wiek zei

Hmmm, ben benieuwd wat er nog meer vor lekkers op de rol staat de komende (vakantie-)dagen!

Karien zei

@Marianne, gewoon bladerdeeg met appel hoor, met kaneelsuiker eroverheen. Altijd lekker!

Judith zei

die van zoonlief is pas de tweede week van maart.omdat carnaval zo laat valt.en we wonen aan de grens dus...winterwijk viert geen carnaval maar sommige delen van de achterhoek wel
Fijne vakantie!

JenS zei

Ach, zo origineel zijn wij dus niet met onze zaterdag- en vakantieklusjes!
Kregen pas de vermaning dat we onze kinderen niet moesten laten "werken", of dat we ze er geld voor moesten geven.
Haha, huishouden doen we met z'n allen, en dan zouden die jongens mij ook heel wat geld schuldig zijn voor alles wat ik voor hen doe, of zo.
nee hoor, familie ben je met z'n allen. Heel goed Karien!
Succes deze drukke dagen, ik vind je een dappere moeder die het leuk maakt voor de kinderen. Petje af!!!