dinsdag 29 maart 2011

Chinese tomatensoep

De Allerhande is bij de Achterbergen hofleverancier van geslaagde recepten. Nooit eerder was een zelfgemaakte tomatensoep zo snel verdwenen. Geen wonder eigenlijk dat deze Chinese variant bij de jongens nogal in de smaak viel - er zit suiker door! Een zoetzure tomatensoep met kip.
Het recept vind je hier. De Achterbergen hadden een glutenvrije variant bedacht: in plaats van gewone bloem zat er glutenvrij meel door, en in plaats van mihoen rijstnoedels (hoewel dat niet vanwege de gluten had gehoeven maar meer vanwege de aanwezige voorraad).
Deze soep komt zeker nog eens op tafel!

8 opmerkingen:

Let zei

Mmmmm, Karien!
Het recept belooft inderdaad een lekker soepie ;-)
Ga ik zeker ook eens maken, zondag is hier soep-dag en voor de broodnodige afwisseling is dit een welkom idee van jou!
Dank je wel...

Fijne dag verder en een groet, Let...

roos zei

ha ha dat is het geheim van chinese tomatensoep suiker! Maar hoe eet jij de soep ? Een kom eruit en dan suiker voor de rest.

met gr Roos

ria zei

Hoe gaat het met je suikervrije dieet of misschien beter gezegd eetwijze?
Deze soep is echt heel erg lekker!

Karien zei

@Roos en Ria, hmmmmm deze keer heb ik gewoon meegedaan. En dat vind ik dan ook nog acceptabel :-)

arianne zei

Hier houden ze ook erg van tomatensoep. Ook deze, maar zelf houd ik niet van zoete soep...dus wordt het zelden gemaakt.

Via S.G-G die op jouw bericht reageerde op facebook zag ik je filmpje. Ontzettend om gelachen met de jongste.
Wist echt niet dat je zulke gesprekken kon voeren met alleen dada.

Karien zei

@Arianne, het is niet mijn filmpje gelukkig. Ik zou toch horendol worden van twee van zulke converseerders. Maar vast ook erg gelukkig. Onze Bart is iets rustiger.

Voor wie benieuwd is naar het filmpje waarover we het hier hebben: http://www.youtube.com/watch?v=_JmA2ClUvUY&feature=player_embedded
Het is echt de moeite van het kijken waard!

JenS zei

Chinese tomatensoep is hier ook echt een topper. Kan helemaal begrijpen dat ook jouw kinderen er dol op zijn!

Vandaag kwam een jongetje uit mijn zoons klas met een briefje op school. En daar stond op: de link naar het filmpje van de tweeling!
Zoiets gaat echt razendsnel de wereld rond...
En leuk blijft-ie.

Karien zei

Ja dat filmpje! Vandaag zag ik dat ze op TV zijn geweest in Amerika. Vanwege het aantal hits op Youtube!