donderdag 24 maart 2011

Geoorloofde uitbuiting

Nadat ik twee dagen geleden veel te hard van stapel was gelopen met het opnieuw beginnen met hardlopen (met kerst ben ik door mijn enkel gegaan en dat is dus nog steeds niet helemaal genezen, met als gevolg dat ik nu al twee dagen loop te kreupelen na de eerste hardlooptraining), is vanmorgen een reuzeleuk alternatief voor de lichaamsbeweging weer in gebruik genomen: de mamafiets met voor- en achterstoeltje. Samen met Bart (voor) en Chris (achter) fietste ik een rondje van zo'n drie kwartier, heen over een leuk landweggetje, langs boerderijen, dieren, tractors, boomgaarden etc., terug over de dijk langs de rivier, waar gelukkig ook een paar mooie vrachtboten langskwamen. Het fietsen beviel ons drieën zó goed, dat ik, thuisgekomen, snel snel een lunch bij elkaar pakte: brood, gekookte eieren met de eiersnijder, een pakje vleeswaren en pakjes drinken, de fietskar achter de fiets hing voor weer een ritje: naar school. Slechts íets te laat kwamen we bij school aan om met de jongens in hun lunchpauze naar de speeltuin vlak bij school te gaan.
De lunch viel gelukkig heel goed in de smaak, ook een beetje in goede aarde (lastig he, die plakjes ei tussen twee droge boterhammen en dan niet aan tafel), en ik kon heerlijk in het zonnetje zitten terwijl alle zes jongens zich met elkaar of alleen vermaakten in de speeltuin.

Ja, het mooie weer wordt totaal uitgebuit bij de Achterbergen!

7 opmerkingen:

Collie-Collie zei

Héérlijk!!! Dat is nog eens een superlunch.

Groetjes, Collie

Mellody zei

Leuk zeg (vooral ook dat je het dan ook uitvoert)! en ach...zand schuurt de maag hè?

Christien zei

Dan is het even racen maar dan heb je ook wat he?!!!
Heerlijk joh, wat genieten he, met dit weer!
Succes!!!

Nicole zei

Zo'n fietskar heb ik ook gehad. Als je die fiets beladen hebt met kinderen, en de fietskar ook, dan heb je een flinke workout!

Petra zei

WAt een goed idee, zo'n spontane picknick.
Heerlijk genieten van het mooie weer..

Jantine zei

Heerlijk, heerlijk, dat is het echte genieten! En nog sporten ook, reken maar!

Liene zei

Ja, heerlijk dit weer! Ik vergeet altijd dat ik een rondje fietsen zo heerlijk ben ... doe het meestal alleen in het voorjaar zo overdag en tijdens de zomervakanties vaker 's avonds, zo fijn ... Fijn weekend.