dinsdag 22 maart 2011

Zon of maan

's Morgens tijdens de krantenwijk luister ik graag een toespraak van een van onze samenkomsten, een ideale manier om de dag te beginnen!
Op deze manier heb ik nu de belangrijkste toespraken van de conferentie van vorige week nog een keertje beluisterd. Iets daarvan wil ik hier graag doorgeven - voor wie dat wil lezen.

Het was naar aanleiding van het beeld van de vrouw die met de zon bekleed was, en de maan onder haar voeten had. Een heel sprekend beeld, want wie kent dat niet, die maan in je leven? De ene keer vol, de andere keer half en nog een andere keer is er geen maan te bespeuren. Deze vrouw had die maan onder haar voeten, dat betekent dat zij geen last had van die wisselende stemmingen. Ze was altijd zonnig! Ook het woordje 'ochtendhumeur' werd genoemd. Dat is iets wat niet bestaat in het koninkrijk van God. Het is gewoon uitgesloten dat een dienaar van God 's morgens chagrijnig is. 's Middags of 's avonds ook trouwens. Of  's nachts. Grote woorden? Misschien wel ja, maar niet ongegrond. Het is immers Gods eigen woord, met een belofte. Hij zal alle kracht geven om al die nare humeuren onder onze voeten te houden!

1 opmerking:

JenS zei

Da's een goeie! Die maan wil ik er ook onder houden.
En die zon mag altijd schijnen, buiten en in mijn hartje!
Welke sam was dat trouwens, die heb ik nog niet gehoord.