donderdag 7 april 2011

Nachtelijk bezoek

Het is midden in de nacht. Het hele Achterbergse huis is in diepe rust (behalve de oudste die nog iets voor school zit af te maken). De deur van onze slaapkamer gaat open, en een klein jongetje komt zachtjes naar binnen. Stilletjes komt hij naar ons bed toe en kruipt tussen ons in. Met zijn warme lijfje lekker tegen mij aan, ligt hij een poosje te kronkelen (nee, in slaap vallen doet hij dan niet...) totdat ik zeg: kom maar Chris, dan breng ik je weer naar je eigen bed.
Over de donkere overloop, naar zijn eigen pikdonkere slaapkamer, even oppassen voor de boxzak die vlak voor zijn bedje hangt, en op de tast lekker toedekken.

Het gebeurt niet zo vaak, zulk nachtelijk bezoek, misschien geniet ik er daarom juist extra van!

3 opmerkingen:

Spil van het gezin zei

Bij mij mogen ze ook niet in ons bed slapen, ik breng ze dan ook terug. Maar soms doe ik overdag een hazenslaapje en kruipt de jongste erbij en daar geniet ik wel van. Zeker als hij na een tijdje woelen in slaap valt ;-), ik slaap bijna nooit overdag, erg lastig. (Maar slaap je niet dan rust je toch.)
Groetjes Jolanda

Ciska zei

Klinkt erg knus als je het zo opschrijft...ik ben na vijf jaar elke nacht wakker gemaakt te worden zelfs vergeten hoe het voelt eens door te slapen ;-)

Judith zei

oh heerlijk zeg...tja ik was verwend he met 2 jaar een mannetje tussen ons in van 8 maanden tot 2 1/2 jaar...zo gezellig en nu aleen soms 's middags nog even samen...ja ik bof ons mannetje dut nog iedere dag...en hij is al 3 1/2. Hij redt t echt nog niet zonder, maar we zijn wel wakker om 6.00uur 's morgens