vrijdag 24 juni 2011

Bewaren! of niet?

Zoals bij elk gezin met schoolgaande kinderen, komen er bij de Achterbergen aan het eind van het schooljaar stapels schriften mee naar huis. De meeste schriften kunnen na een vluchtig onderzoek in de oud-papierbak, maar sommige zou je voor geen goud wegdoen.

Zoals dit schrijfschrift van Elwin. Waarin drie korte verhaaltjes over soorten briefjes die je kunt maken. Voor wie de foto niet kan lezen - en wil weten wat er op de andere bladzijde staat:

"Eerst maak je een bootschappenlijst. Dan stap je in de auto. Daarna ga je naar de winkel. Dan kijk je of je het kan vinden. Tot slot ga je naar de kassa en betaal je.

Je schrijft een enksuuzesbrief. Je schrijft het voor de juf of meester. Er staat in dat het je hem je spijt.

Je schrijft een bedankbriefje. Je schrijft dat voor tante. Daar staat in dat ik je wil bedanken.

Je schrijft een spietbriefje. Je schrijft dat voor Rian. Er staat in dat ik graag wil dat je komt spelen."

4 opmerkingen:

Trudy zei

Misschien moet je inderdaad pareltjes als déze gewoon lekker bewaren.....

@Let zei

Bewaren, Karien!

Groeten, @Let...♥

YKO zei

Bewaren natuurlijk

huis tjokvol zei

jaaa die moet je bewaren.
ik bewaar ook altijd een paar schrifjtes en verder gaat het weg,ik doe het meestal met de kids samen wat ze willen houden en wat weg kan,maar als het te bond word(dus dat ze heel veel willen houden)dan ga ik zelf sorteren.

gr yvonne

ps,misschien vind je het leuk om mijn blog ook te volgen??