vrijdag 10 juni 2011

Frank is 10!

Hoera! Onze lieve, bijzondere, veelbelovende Frank is vandaag 10 geworden!

Gisteren begon het al met een feestelijk bezoekje van opa en oma. Behalve een plat cadeautje waarmee hij zelf wat in de winkel kan uitzoeken, had opa ook een gedicht speciaal voor hem gemaakt, dat Frank direct heeft voorgelezen. Ontroerend mooi, en de moeite waard om met jullie te delen:

Het lijkt wel eens of iedereen
mij altijd maar wil plagen,
of dat er steeds wat naars gebeurt
en ik huilen moet of klagen.

Terwijl de zon daarbuiten schijnt
kan het bij mij van binnen
soms somber weer en onweer zijn.
Wat moet ik dan beginnen?

Er is één ding dat zeker is,
hoewel geen mens dat ziet:
Gods engelen zijn om mij heen,
die laten mij ook nooit alleen,
zij helpen mij door alles heen,
al zie ik dat ook niet.

En samen met die legermacht
wil ik het kwaad bestrijden.
Met hen zal ik het winnen ook!
Al kost me dat soms lijden.

Heel hartelijk bedankt, opa, voor het gedicht! Ik weet zeker dat Frank er hulp aan zal hebben in de jaren die voor hem liggen.

Op zijn verjaardag kwam ook eindelijk de informatie binnen van de school waar Frank na de zomervakantie heen zal gaan. Met een namenlijst: in de totaal zes groepen met elk 14 kinderen die daarop genoemd worden, vind ik ongeveer drie meisjesnamen!

Vanmiddag ben ik met Frank samen naar de stad geweest om zijn verjaardagsgeld (van ons kreeg hij ook geld) om te zetten in cadeaus. Zo weten we tenminste zeker dat hij datgene krijgt wat hij ook echt wil hebben.
Daarna maakten we thuis een 'happy meal' à la Frank: patat, broodje hamburger, en een milkshake met banaan of aardbeien.

Een superdag!

14 opmerkingen:

@Let zei

Van harte gefeliciteerd, Frank en familie!
Wat een prachtig gedicht voor jou joh!
Waardevol als je dát van je opa krijgt...
Maar je cadeau's zullen ook leuk geweest zijn, toch?

Heerlijk dat je een super dag hebt gehad mét een heerlijk menu :-)
Á la mama zal het vast nog lekker hebben gesmaakt als bij de M.c. D...

Gezegend Pinksterfeest!

Groet, @Let...♥

Spil van het gezin zei

Van harte met die 2 handen vol!
Bewaar het gedicht maar goed, Frank, heel mooi.
En Karien: wat worden ze op die leeftijd snel wijs, de tijd vliegt...

Purperpolletje zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van dit prachtige kind!
En wat een mooi gedicht, helemaal alleen voor Frank. Voor hem een heel goed nieuw levensjaar gewenst, vol Vrede in jullie huis en in zijn hart!

Collie-Collie zei

Van harte gefeliciteerd Frank!!

Wat een mooi gedicht... helemaal speciaal!

Groetjes, Collie

Trudy zei

Gefeliciteerd!! En die school... als het nét als bij onze jongste een cluster 4 school is, dan is dat standaard.. Bij Jan in de klas van 14 zitten helemáál geen meiden. Op de locatie zijn ze ook op 1 hand te tellen.

Marijke zei

Van harte gefeliciteerd met Franks verjaardag. Het klinkt als een fijne dag.
Onze speciale dochter heeft ook maar erg weinig meisjes in de klas, vorig jaar met zijn tweeën. :-)

Christien zei

Hartelijk gefeliciteerd met Franks verjaardag!!!
2 Handen vol he?!

Wat een prachtig gedicht van opa...echt heel bijzonder!

Groetjes en een goede pinksteren,

van Christien

astridreinders zei

Alsnog van harte en dan niet alleen met Franks verjaardag maar ook met zo'n bijzondere opa. Dat is een heel mooi geschenk!

huis tjokvol zei

gefeliciteerd, mooi gedicht

Marianne zei

Wat is Frank gezegend met z'n Opa die zo iets moois voor hem maakt,maar je even zo vaak voor hem Bid.
Van Harte Gefeliciteerd en fijne pinksterdagen.

Jantine zei

Wat een prachtig ontroerend en waar gedicht! Gefeliciteerd met deze man. Naar welke school gaat hij? Ook bij onze Lucas zitten er véél meer jongens dan meisjes op school!

Karien zei

Nou, er zitten twee Lucassen op Franks nieuwe school, en de klassen hebben de namen van vogels. Komt je dat bekend voor?

Janneke zei

Nog van harte met de verjaardag van Frank.
Wat heeft hij van zijn verjaardagsgeld gekocht?
Vast iets heel moois.
Ik ben ook wel benieuwd wat Frank er van vind dat hij naar een nieuwe 'speciale'school gaat.
Of weet hij het nog niet?

Karien zei

@Janneke, Frank heeft gekozen voor Lego: een spel dat Minotaurus heet, en twee dozen van Lego Ninjago. Ik ben er blij mee, want ik vind Lego altijd een goede investering!
En over zijn nieuwe school: Frank kan niet wachten tot het zover is, hij denkt dat ze daar veel beter met zijn PDD-NOS om kunnen gaan - en dat is misschien ook wel zo. In elk geval is hij daar geen buitenbeentje meer. Dinsdag gaat hij een uurtje kennismaken met zijn nieuwe klas. En André gaat waarschijnlijk met hem mee.