zondag 17 juli 2011

CD in de auto

Daarnet bracht ik Irene weg, en op de terugweg heb ik heerlijk hard met dit liedje meegezongen. Het is van Herman Boon en ik vind het ijzersterk. De eerste twee coupletten (die ik hier niet weergeef) gaan meer over verleidingen voor kinderen/pubers (oké dan, voor de nieuwsgierigen: ze gaan over geld pikken en iemand pesten), maar met het derde couplet kan ik ook wat!

D'r is oorlog in je hoofd, heb jij het al gemerkt?
Oorlog in je hoofd, en weet je hoe het werkt?
Van die verleidelijke stemmetjes, die zeggen:
je kan niks en je stelt niks voor
je bent dom, lelijk en vervelend -
en zo gaan die stemmetjes maar door.

D'r is oorlog in je hoofd, heb jij het al gemerkt?
Oorlog in je hoofd, en weet je hoe het werkt?
Die verleidelijke stemmetjes, die komen
bij de boze vandaan.
Dus al die stemmetjes zijn dikke, vette leugens.
Dus stuur ze weg in Jezus' naam!

En als je spreekt, dan moeten ze gaan,
ja die rotgedachten moeten gaan.
Als je vrienden met Jezus bent,
dan kun je ze gemakkelijk verslaan!!!

Dat vind ik nou zó ijzersterk he. En helemaal volgens de bijbel, want er staat in Jakobus 4:7: bied weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden. Plus natuurlijk aan alle gedachten die bij hem vandaan komen. En zulke gedachten hebben we allemaal! "Je bent niet geschikt als moeder". "Dat gaat je nooit lukken". Etcetera.

En weet je, het is niet alleen een mooi liedje of een mooie tekst, maar het is ook een ongelooflijk effectief wapen. Of een recept om gelukkig te worden.
Het helpt al als je het je bewust bent, waar die sombere gedachten en gevoelens vandaan komen. Zodat je de volgende stap kunt zetten: weerstand bieden. En dan vluchten die gedachten zomaar weg! De zon gaat schijnen. Wat een geweldig liedje he?

5 opmerkingen:

Ellen zei

Amen!!!!

Trudy zei

Ja, ik vind 'm inderdaad ijzersterk!

baasbraal zei

Zonder meer!!! Het is belangrijk dat je dat weet, want dan kun je iets doen. Vandaag nog zei iemand in de kerk tegen mij : "ja, ik kan niks, zie je". Ik ben meteen een complimentenoffensief begonnen..... Ons wordt altijd geleerd dat je een lied( lofzang) moet zingen als je verkeerde gedachten over jezelf of anderen hebt. Satan is niet bestand tegen zoveel liefde....

Anoniem zei

Hoe heet dat liedje en op welke welke CD staat het nummertje?
Bij voorbaat dank,
Minnie

Karien zei

@Minnie, de CD heet Spoorzoeken. Het liedje heet volgens mij gewoon 'oorlog in je hoofd'.