vrijdag 26 augustus 2011

Steriel gezin

Bij de Achterbergen wordt tegenwoordig niet meer schoongemaakt. Dit kan je geen schoonmaken meer noemen, dit noem je op z'n minst reinigen, om het Nederlands te houden. Of SCHOONmaken, dat mag ook. Bij de Achterbergen wordt namelijk met stoom gereinigd, een eigen stomerij zogezeid.

Hierbij gingen we niet over één nacht ijs, nee hoor, al twintig jaar lang komt af en toe de gedachte langs of het misschien geen goede aanschaf zou zijn. En nu was het in twee dagen bekeken. Een foldertje, wat gegoogle, en naar de winkel. En ja, we zijn heel enthousiast. Schoonmaken is leuk geworden. Schoonmaken gaat min of meer vanzelf, en alles wordt schóón! Vieze aangekoekte randen (randen in de vaatwasserdeur en rubber) verdwijnen in no time, zonder moeite.

Nu worden de Achterbergen wel een heel steriel gezin...

Het enige nadeel is de plek die het ding inneemt... (Nee, niet de prijs. Die heb je er zo uit als je een paar keer gordijnen hebt gestoomd, of de stoffen bankbekleding, of geen werkster hebt gehad!)

14 opmerkingen:

Trudy zei

mmmm klinkt allemaal wel goed hoor....

Wiek zei

Wat fijn dat je die extra klusjes er zo makkelijk even bij doet.

Christien zei

Dat klinkt goed!!!
Wat is het voor ding, precies?
Merk? Kan ik ook een google.
Groetjes,

By Ieke zei

En dan hoef je nooit meer stof te zuigen?

astrid zei

Grappig, ook hier elke keer weer de afweging...wat ik me afvraag; je brengt wel veel vocht binnen door te stomen, merk je dat? Wij hebben al een vrij vochtig huis dus dat weerhoudt me nog steeds. Ook de verhalen dat als een randje fineer op een kastje bv. een klein beetje kapot is, het door de stoom snel verergert. Heb jij daar al iets van gemerkt Karien?

Mirjam zei

het is dus wel de moeite waard een stoom machine. Veel plezeir ervan!

Anoniem zei

Van Kärcher?

Anoniem zei

Ook een Kärcher?

Collie-Collie zei

Hmmm ik ben in het huishouden niet zo'n ster... misschien ook maar eens zo'n stoomgeval...

Groetjes, Collie

Karien zei

Ja het is een Kärcher. En Astrid, inderdaad breng je water in je huis. Maar toch heel wat minder dan dat je een wasje te drogen hangt binnen (wat wij dus niet doen). Dus ik vond het wel acceptabel.
By Ieke, stofzuigen moet nog steeds gebeuren, een stoomreiniger doet eigenlijk gewoon wat een 'nat doekje' of een dweil doet, maar dan beter (want het dringt door in alle kiertjes waar je anders niet bij kunt), maar het materiaal moet wel tegen water kunnen. En tegen hitte. Wie er meer van wil zien, kan een kijkje nemen op de site van Kärcher, daar hebben ze allemaal filmpjes geplaatst.

@Let zei

Karien, volgens mij hou je nu tijd over?
Je bent ook hier van harte welkom met je apparaat :))

Fijne dag en groetjes, @Let...♥

Anoniem zei

nog even over het busje(taxi zeggen wij)Ik sta al 8 jaar om 6.15 op en om 7 uur zit iedereen aan tafel,als de taxi komt om 7.25 is bijna iedereen klaar!Als de taxi met desbetreffend kind weg is kan ik de keuken opruimen en de hapjes,gymspullen e.d klaarzetten.Dat is voor iedereen beter wat rustig aan het ontbijt(en ik ben géén ochtendpersoon!Marr het went wel!Groetjes Anne-Mae

Petra zei

Welk type is het eigenlijk? Kun je er je bank en gordijnen ook mee schoonmaken?

Geïnteresseerde groet,
mama met twee linkerhanden:)
Petra

Karien zei

@Petra, op de doos staat SC 2.500 C. Het schijnt dat je stoffen banken er mee kunt schoonmaken, maar er wordt wel geadviseerd het even uit te proberen om te kijken hoe dat gaat voordat je helemaal losgaat. Dat geldt uiteraard ook voor de gordijnen. Ik heb via Google ervaringen van andere gebruikers opgezocht juist op dit gebied, misschien is dat ook een goed idee?