dinsdag 16 augustus 2011

Uitgeprobeerd: Fenistil wondgel

Regelmatig krijgen de Achterbergen een gratis product bij hun thuisbezorgde boodschappen. Een aantal weken geleden was dat een tubetje Fenistil wondgel, volgens de verpakking een wondermiddel voor alle huidproblemen, van schaafwonden tot brandwonden.

Natuurlijk wilden we dat best uitproberen, maar waar haal je nou zo gauw een schaafwond vandaan? Laat staan een brandwond... Je zou het van zo'n jongensgezin misschien niet verwachten, maar de Achterbergen raken over het algemeen niet zo gauw gewond.

Tot vorige week. Ik was de gelukkige die de gel mocht uitproberen omdat ik zo dom was geweest om het spuitpistool van onze gloednieuwe stoomreiniger niet te vergrendelen - en toen kreeg ik onverwachts (uiteraard!) een stoomstoot tegen mijn decolleté (hoe noem je dat stukje huid nu op een normalere manier?). Eerst denk je dan dat het nog wel meevalt en je gaat gewoon verder met waar je mee bezig was, maar na een poosje begint het dan toch flink pijn te doen. Gelukkig was daar Fenistil, en ik moet zeggen dat ik er heel blij mee was! Het werkt ten eerste pijnstillend, en ten tweede vochtregulerend op de huid. In dit geval betekent dat dat het vocht in de huid bracht, maar de bedoeling is dat het bij een natte wond juist vocht aan de huid onttrekt, zonder dat er een korstje op de wond komt.

Zodra het weer flink pijn begon te doen, was het tijd voor een nieuw laagje gel, in het begin frequent, later duurde dat vanzelf langer, en na een paar uur voelde ik het eigenlijk al niet meer.
Drie hoeraatjes dus voor Fenistil. Toch zal ik in het vervolg beter letten op de veiligheidsvoorschriften van apparatuur...

7 opmerkingen:

Trudy zei

Tsja, wie werkt maakt fouten.... en dan is daar het tubetje!

Collie-Collie zei

Gelukkig dat je dat tubetje had, zeg!!

Groetjes, Collie

roos zei

Ha Karien

Ik kende dit middel niet , zal het aan huisapotheek toevoegen !

Wat ik altijd voor brandwonden in huis heb is flammazine, omdat het een iets anti biotica bevat alleen via recept verkrijgbaar! Maar helpt het beste !

Sterkte met het opstarten na de vakantie. Wij genieten van laatste week zuid Fr.
Dan nog ruim 2 weken vrij v jongste en oudste begint pas eind sept aan tweede studiejaar over de grens.

Met Gr. Roos.

Corrie zei

Geweldig spul!
Ze hebben ook spul voor na een insectenbeet.
Ook super.
Wist niet dat het in Nederland te koop is.
Wij kregen het van onze buren uit Zwitserland.
Weet je toevallig waar je het in Nederland kunt kopen?
Met groet.

Karien zei

@Corrie, ik zag het bij de C1000 in het schap liggen, wie weet ligt het inmiddels bij drogisten etc. in de winkel?

Anoniem zei

Beste mensen,

Het is inmiddels bij alle drogisterijen te koop, is een prima middel, lees wel altijd even goed de bijsluiter voor gebruik of vraag advies bij de drogist. Etos doet dit altijd graag voor u. Met vr. gr. een trouwe lezeres en werkzaam bij Etos.

NatuurlijkZuinig zei

Wat heb jij een leuke blog!
Wij gebruikten vroeger fenistil ook voor muggenbeten.

Gr,
Julia