vrijdag 16 september 2011

Dubbelzijdig weekend

De laatste tijd schrijf ik niet meer zoveel over de gemeente, niet dat daar niets gebeurt, o heden nee, alle weekenden zitten bijna te vol, maar meer omdat ik alleen op doordeweekse dagen ben gaan bloggen. En daarom hebben jullie dat allemaal gemist: de seizoenssluiting en -opening, het zomerfeest op Pagedal, het kinderweekend waarbij drie van de Achterbergen mochten zijn, etc. etc. Maar nu wil ik toch wel wat kwijt, en dan nog wel nog voordat het weekend is begonnen. Morgen, nadat Elwin zijn B-diploma heeft gehaald, vertrekken we met z'n allen naar Pagedal, maar zondag komen we met ééntje minder terug. De eerste Achterberg blijft op Pagedal om daar mee te gaan werken in het zogenaamde A-team. En daar ben ik heel erg blij mee. Aan de ene kant dan.
Aan de andere kant zullen we hem missen. De jongens zullen hem ook missen, elk om een verschillende reden.

En wat denk je van onze Bart? Zou hij Jan nog herkennen de volgende keer dat we op Pagedal komen....?

NB Er zijn al een paar vragen om meer informatie over dit A-team gekomen. Hiervoor heb ik een linkje gemaakt naar een paar artikelen op de website van de gemeente die hier o.m. over gaan. Zo'n A-team is op meerdere plaatsen in de wereld, bijvoorbeeld in Noorwegen, waar het YEP wordt genoemd. Een van deze artikelen gaat hierover, de andere gaan meer over andere evenementen op Pagedal, waar wij bij elkaar komen.

Wat er niet in staat, is wat die A-teamers nou precies doen in zo'n jaar behalve op reis gaan. Nou, dat weet ik zelf niet precies (toen ik die leeftijd had, bestond dit nog niet)... in elk geval verzetten ze een hoop werk aan het terrein, leren veel mensen kennen en hebben het ongelooflijk leuk met elkaar. Dit alles onder supervisie van mensen aan wie wij onze jongeren graag toevertrouwen. Ik zou bijna zeggen: wat wil je nog meer?

9 opmerkingen:

JenS zei

Heel leuk voor Jan! Ik hoop van harte dat het hem heel erg goed doet en het hem een onvergetelijke tijd bezorgt.
En gelukkig zie je hem regelmatig, het is niet het einde van de wereld...
Ik verwacht dat Bart hem juichend tegemoet rent de volgende keer!
Een fijn weekend gewenst en dapper zijn bij het afscheid hè, moeder!

Mellody zei

Wat moet ik me er precies bij voorstellen dat Jan in het A-team gaat werken? Blijft hij dan intern wonen? Hoe lang? Wat gaat hij doen? Ben wel benieuwd ja.

roos zei

Ik dacht ook Karien daar kun je meer over vertellen.
Want als PKN er en goed thuis in de ger wereld weet ik van het Pagedal zo goed als niets.

Fijne dagen en groet,

Roos.

Collie-Collie zei

Ik kan me voorstellen dat je gevoelens een beetje tegenstrijdig zijn. Het is voor hem natuurlijk een enorme uitdaging... Voor Bart zal het misschien even vreemd zijn, maar ook al is hij dan nog klein... z'n broer komt ook in verhalen en foto's voorbij toch!?

Fijn weekend, Collie

Wiek zei

Wat een mooie kans voor Jan.
En net als andere hier, ben ook ik benieuwd wat hem staat te wachten!

baasbraal zei

Wat geweldig zulke dingen! Jan zal er erg veel van leren en hij kan aan de andere kant ook erg veel kunnen geven zo.
Je hoeft niet bang te zijn dat Bart hem vergeet hoor! Jan is nu verbonden met feest, want als hij komt is het feest en dat onthoudt een kind erg goed. Wij hebben hetzelfde ervaren..

@Let zei

Ook ik weet niet echt wat het betekent dat Jan in het A - team gaat werken...
Misschien kun je dit is uitleggen voor ons, Karien?
Ook wat Pagedal precies is weet ik niet...
of zijn we te nieuwsgierig :)

Groetjes, @Let...

moedervantwaalf zei

Is Jan al geslaagd voor school of heb ik dat gemist? Op eigen benen staan is als je 19 bent heel goed, is was zelfs al getrouwd!

Karien zei

@moedervantwaalf, je bent scherp! Nee, inderdaad is Jan niet geslaagd. Hij heeft drie certificaten van het VWO en hij heeft er schoon genoeg van. Gelukkig is het "A-team" ook een leerbedrijf en kan hij daar ook papiertjes halen, al zal het niet zijn wat hij zijn leven lang zal willen doen. Of misschien toch, je weet het immers nooit!