vrijdag 2 september 2011

Sokkenmandje

Elk rechtgeaard gezin heeft uiteraard een sokkenmandje. Met enkele sokken wel te verstaan. En dan in de zin van: alleen - niet dubbel, je weet wel. Ach, elke moeder weet zoiets.
Waar blijven ze toch, die sokken? Sommige zijn van sloddervossen, van wie je wel kunt begrijpen dat er sokken in kiertjes of onder de kast terechtkomen. Maar er missen ook sokken van keurig nette Achterbergen. In de stille hoop dat de andere helft van het sokkenpaar nog opduikt, wacht de ene helft, samen met al zijn lotgenoten, in het mandje op betere tijden.

Gisteravond snapte ik ineens waar die sokken blijven! Ik was een bed aan het opmaken met een hoeslaken dat heel lang in de kast had gelegen. En in dat hoeslaken voelde ik iets - een sok!

Helaas had hij geen dubbelganger in het mandje....

7 opmerkingen:

gerrie zei

zo herkenbaar...........
Hartelijke groet en tot laters
Gerrie

Desiree zei

Inderdaad heel herkenbaar :-) Zelfs in ons 5 persoonsgezin hebben we een tas vol "eenzame sokken" zoals ze hier genoemd worden.

Voor de jongens/herensokken heb ik het deels opgelost door als ik sokken koop gelijk 5 of meer paar dezelfde te nemen, maar de dames willen natuurlijk allemaal verschillende kleurtjes en motiefjes...

Trudy zei

Ja, dat is voor mij ook bekend.... Alleen, bij ons thuis dragen ze (behalve ik, ben meer van de pantykousjes.. ) allemaal zwarte sokken. Lekker makkelijk, die passen altijd bij elkaar!

Collie-Collie zei

Ik hier ook een hele mand met allerlei sokken die hun partner nog steeds missen... Soms vind ik er wel eens eentje, maar nooit allemaal. En áls ik een sok weggooi, omdat er geen voet meer aanwezig is in de kleine maat, dan vind ik prompt z'n wederhelft.... grrr.

Groetjes, Collie

jezebelle zei

een tip ik neem sinds kort een ladekast al dan niet op wieltjes ( van curver of uit de g amma of van i kea ofzo ) 4 lades eentje voor onderbroeken en eentje voor onderlijfjes en eentje voor duo s van sokken en eentje voor eenzame sokken en dit systeem om het te doen per persoon helpt mij ons erg goed!! want anders is dit een hopeloos werkje en nu gaat het vlugger en ook een kindje kan het als es doen mijn jongste is bijna negen! en doet dit erg goed en graag zijn zaterdagse taak is het toilet beneden poetsen en dat doet hij prachtig en vol trots mij grote meid doet haar kamer de vaatwasmachine legen dweilen stofzuigen de was ophangen/afhalen etc ze net veertien natuurlijk niet alles tegelijk en nu de school begonnen is kiest ze op zaterdat één of twee dingen die ze wil doen ! dit laatst idee heb ik van Teuni die heeft tien kinderen en ik ben erg fan van haar !
lieve groet vanwege Jezebelle uit Vlaanderen en een fijn weekend gewenst

Mellody zei

Ik heb er hier tenminste 19 die single zijn....

creadientje zei

Ik heb er hier (nog??) niet zoveel last van, maar vond laatst wel deze leuke tutorial:

http://www.rufflesandstuff.com/2010/01/getting-back-at-dryer.html

Dus je kunt nog wel wat met je enkele sokken! :-)